وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی:

همراه برادر بزرگترم برای بیداری مردم در هنگام سحر پیشخوانی می‌کردم

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان اینکه زیبا‌ترین روزهای سال در ماه مبارک رمضان وجود دارد، گفت: همراه برادر بزرگترم برای بیداری مردم در هنگام سحر پیشخوانی می‌کردم
کد خبر: ۸۷۰۰۶۱۳
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج ماه رمضان از نیمه گذشته و بیش از چند روز دیگر برای بهره از برکات این ماه مبارک فرصت نمانده است و در حال حاضر نیز بهترین روزهای این ماه عزیز یعنی شب‌های پرخیر و برکت قدر است که عظمت این ماه را چند برابر کرده است.

 

در این بین افراد با مشغله‌های متعدد سعی می‌کنند در این روزهای گرم و طولانی فریضه واجب روزه‌داری را به انجام برسانند، از جمله مدیران و مسئولین ارشد کشوری که با وجود مشغله‌های زیاد کاری پابه‌پای دیگر مردم حضور دارند.

 

در این مجال گفت‌وگویی داریم با یکی از وزاری پرکار و پرمشغله که به گفته بسیاری سعی کرده است کارنامه موفقی در زمان تصدی‌گری پست وزارت برجای بگذارد و علی‌رغم مشکلات متعدد همچنان با اراده در راه خدمت‌رسانی به مردم میهنش گام برمی‌دارد.

 

سیدحسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان خاطرات اولین روز از روزه‌داری گفت: از سنین ۱۰ تا ۱۱ سالگی شروع به روزه‌داری کردم، یعنی وقتی که سوم یا چهارم دبستان بودم.

 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیشترین خاطراتش را مربوط به‌‌ همان دوران کودکی می‌‌داند، از خانواده پرجمعیت و کاملاً مذهبی خود صحبت می‌کند و اینکه آن روز‌ها سعی می‌کرد با آن‌ها سحر بیدار ‌شود و در ابتدا به صورت کله‌گنجشکی روزه می‌گرفت.

 

قاضی‌زاده هاشمی، گفت: آن زمان تلویزیون و وسایل ارتباط جمعی به این شکل نبود و در شهر نریمان که ما زندگی می‌کردیم تنها یک بلندگو بود و عملاً وسیله‌ای برای بیدار کردن مردم برای سحری وجود نداشت و بیشتر از طریق طبل‌زدن این کار انجام می‌شد.

 

همراه برادر بزرگترم برای بیداری مردم در هنگام سحر پیشخوانی می‌کردم

وی از آن روزهایی که همراه برادر بزرگ‌تر خود که طبل بیداری می‌نواخت تعریف کرد و خاطراتی را که از ساعت ۲ تا ۲ و نیم شروع به پیشخوانی (پیش از سحری) می‌کردند تا مردم برای سحری خواب نمانند،‌ تعریف کرد.

 

وزیر بهداشت ماه رمضان را ماه بسیار عزیزی می‌داند و از اینکه در چشم به هم بزنی این ماه تمام می‌شود ابراز تأسف می‌کند و زمانی که‌ می‌پرسی در حال حاضر که پست عالی وزارتخانه را بر عهده دارد با وجود این همه مشغله روز‌ه‌ داری سخت نیست می‌گوید: الحمدالله با نعمت سلامتی که خداوند عنایت کرده روزه‌داری توفیقی است که باید قدر آن را دانست و از آن بیشتر استفاده شود.

 

قاضی‌زاده هاشمی، بیان کرد: زیبا‌ترین روزهای سال در ماه مبارک رمضان قرار دارد، ماهی که در آن قرآن نازل شده و شب قدر در آن قرار دارد و میزبان ما خداوند مهربان قادر متعال است و باید سعی کنیم رابطه‌مان با خدا محکمتر شود.

 

حیف است که انسان به دلایل غیرموجه روزه‌خواری و کفران نعمت کند

وی خطاب به کسانی که به دنبال بهانه برای توجیح روزه‌نگرفتن یا نماز نخواندن هستند، گفت: سعی کنیم در این ماه رابطه خوبی را با خداوندی که در روزهای سختی همه از او استمداد می‌کنیم برقرار کنیم تا در روزهای دیگر زندگی آرامش بیشتری داشته باشیم، بنابراین حیف است که انسان به دلایل غیر موجه روزه‌خواری و کفران نعمت کند.

 

در پایان باید خاطرنشان کرد، چه زیباست قاضی‌زاده هاشمی، که از کودکی همراه برادر بزرگترش برای بیداری مردم شهرش که فقط یک بلندگو داشت در هنگام سحری پیشخوانی می‌کرد اکنون نیز در پست ارشد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای مردم کشورش سعی می‌کند این بیداری را همچنان به ارمغان بیاورد.

 

این سؤال مطرح می‌شود که امروز بعد از سپری کردن دوران شیرین کودکی او با هجوم رسانه‌ها، وسایل ارتباط جمعی و مأموریت‌هایی که به عهده‌اش نهاده شده تا چه اندازه توانسته از پس این مسئولیت خطیر برآید و رضایت مردم میهنش را برآورده کند؟ که امیدواریم در مجال بهتری پاسخ این پرسش را از زبان وی بشنویم.


ارسال نظرات
آخرین اخبار