علیرضا قزوه در گفتگو با «بسیج»:

مسئولان به شاعران کم لطفی می کنند/ مقام معظم رهبری فرمودند از ارشاد آبی گرم نمی شود/شاعران به مسائل سیاسی و استکبار ستیزی ورود کنند

قزوه با بیان این مطلب که مسئولان به هنر اصیل شعر بیشتر توجه کنند؛ گفت: متأسفانه برخی از مسؤلان فرهنگی کشور نسبت به برخی هنرمندان و به خصوص شاعران کم لطفی می کنند.
کد خبر: ۸۷۰۰۵۸۶
|
۰۶ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶

علیرضا قزوه، شاعر برجسته کشور در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با بیان این مطلب که مسئولان به هنر اصیل شعر بیشتر توجه کنند؛ گفت: متأسفانه برخی از مسؤلان فرهنگی کشور نسبت به برخی هنرمندان و به خصوص شاعران کم لطفی می کنند.

وی افزود: مسئولان فرهنگی کشور هنرها و هنرمندان حوزه های موسیقی و سینما را بیشتر تحویل می گیرند و به هنرهایی مانند شعر کم تر توجه می کنند.

این شاعر برجسته با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت شعر گفت: رهبر معظم انقلاب از هنر شعربه عنوان فاخرترین هنرها یاد می کنند اما رسانه ها علی رغم اصالت این هنر کمتر به آن می پردازند.

قزوه تصریح کرد: وزارت ارشاد جزء وزارت خانه های مهم و تصمیم گیر در مسائل فرهنگی کشور است و باید بیشتر به هنر اصیل شعر توجه کنند و به گفته مقام معظم رهبری خیلی از این وزارت خانه آبی گرم نمی شود و بیشتر باید به مراکز و سازمان های مردم نهاد امیدوار بود.

وی خاطرنشان کرد: اما نمی شود وزارت ارشاد را حذف کرد چون کتابی که می خواهد چاپ بشود باید ارشاد نظر بدهد و برگزاری همایش های مهم، تولید فیلم و... در دست ارشاد است برهمین اساس تأکید رهبر معظم انقلاب به مسئولان وزارت ارشاد برای این است تا نظارت خود را بیشتر کنند.

قزوه با اشاره به تأکید امام خامنه ای در مورد ورود شاعران به مسائل سیاسی گفت: یکی از محورهای صحبت های رهبر انقلاب در دیدار اخیر با شاعران، موضوع برجام بود.

وی افزود: ایشان فرمودند بیان قضیّه‌ی برجام و خیانت های آمریکایی‌ها فقط کار سیاسیّون نیست که سیاسیّون بگویند؛ بهتر از کار سیاسیّون این است که هنرمندها اینها را بیان کنند.

قزوه عنوان کرد: قضیه برجام یک موضوع مهمی است که شاعران بسیار کم ورود کرده اند. الحمد الله موضع گیری های مقام معظم رهبری بسیار خوب است و برای شاعران مانند چراغ راه می ماند.

وی افزود: تأکید رهبر معظم انقلاب است که شاعران در موضوعات سیاسی ورود پیدا کنند و بحث کنند و موضع گیری داشته باشند، که از جمله این موارد استکبارستیزی و موضوع برجام است.

این شاعر برجسته خاطرنشان کرد: اکنون بعد از صحبت های رهبری موضوع گیری شاعران بیشتر و ورودشان به مسائل سیاسی و روز جهان بیشتر خواهد شد.

ارسال نظرات