واکنش سخنگوی دانشجویان بورسیه به خودکشی ایوب آقایی در گفتگو با «بسیج»:
مجتبی حسینی گفت: دو سال است که دانشجویان بورسیه تحت شکنجه های شدید روحی و روانی قرار گرفته و چاره ای هم ندارند و به شکنجه محکومند.
کد خبر: ۸۷۰۰۵۳۷
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

سید مجتبی حسینی سخنگوی دانشجویان بورسیه در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به خودکشی دانشجوی بورسیه دانشگاه کاشان اظهار داشت: دو سال است که دانشجویان بورسیه تحت شکنجه های شدید روحی و روانی قرار گرفته و چاره ای هم ندارند و به شکنجه محکومند.

وی افزود: یکی از دستگاه هایی که به دانشجویان بورسیه ظلم کرد شورای عالی انقلاب فرهنگی بود که با دو مصوبه 630 و 703 غیرقانونی، غیر انسانی و غیر شرعی خود، راه تظلم خواهی جامعه علمی کشور را از محاکم قضایی گرفت؛ شورای عالی انقلاب فرهنگی با علم به این موضوع که مصوبه اش خلاف است همچنان بر این مصوبه تاکید کرده و بدین ترتیب راه تظلم خواهی در دستگاه قضا گرفته شد و در انتها نیز منجر به این شد که یک دانشجوی بورسیه نخبه، ارزشی، بسیجی و ولایت مدار در مقابل این همه ظلم تحمل خود را از دست دهد و اقدام به این عمل کند.

سخنگوی دانشجویان بورسیه خاطر نشان کرد: بعد از هشدارهای مقام معظم رهبری در این خصوص انتظار داشتیم دستگاه های نظارتی اقدامی عاجل صورت دهند، اما متاسفانه تا این لحظه هیچ اتفاق خاصی در بهبود وضعیت دانشجویان بورسیه رخ نداده است.

حسینی بیان داشت: بسیاری از خانواده های دانشجویان بورسیه در این قضیه، متلاشی شده و طلاق هایی صورت گرفت و صدمات روحی جبران ناپذیری به آنها وارد شد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه دولت در این ماجرا ظلم بزرگی کرد و مخالف این جریان است اظهار داشت: هزار تا بورسیه فدای یک تار موی ایوب آقایی؛ جوان سی ساله مملکت به کجا رفت ؟ همه باید در مقابل این اتفاق پاسخگو باشیم.

ارسال نظرات