در گفت‌وگو با عضو کمیته نگارش سند ملی نخبگان؛
عضو کمیته نگارش سند ملی نخبگان گفت: در بند ج فصل چهار سند ملی نخبگان، به وزارت علوم، بهداشت، آموزش و پرورش، صنعت، دفاع، نفت، نیرو و حوزه‌های علمیه اشاره شده است، بنابراین این وزارتخانه‌ها گزارش دهند در بحث نخبگان چه اقداماتی انجام دادند.
کد خبر: ۸۷۰۰۴۲۸
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، سید میعاد صالحی - عضو کمیته نگارش سند ملی نخبگان در برنامه ای با موضوع موضوع سند ملی نخبگان و چالش های پیش روی آن درباره تسهیلاتی که نخبگان دریافت کردند، اظهار داشت: تمامی امکاناتی که بنیاد ملی نخبگان می‌دهد، بلاعوض است و فقط وام مسکن بازپرداخت دارد و از روز  نخست به کسانی که این وام داده شده است، نهایتاً سه الی چهار هزار نفر بودند.

وی در مورد زمان تشکیل بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد: این بنیاد سال 85 تشکیل شده است و سال 84 طی جلساتی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود داشت، مصوبه ای به عنوان آئین نامه احراز شرایط نخبگی تصویب می‌شود.

عضو کمیته نگارش سند ملی نخبگان با تاکید بر اینکه پشتیبانی در حوزه نخبگان به شدت مورد نیاز است، در این برنامه رادیویی گفت: پشتیبانی که برای نگهداشت نخبگان، ماندگاری شان در کشور و ساماندهی شان برای بهبود اوضاع کشور مورد نیاز است، به شدت تاکید می‌شود. این پشتیبانی‌ها البته باید هدفمند باشد و نباید توقع آفرین باشد یعنی نباید موجب رکود شود، بلکه باید موجبات شکوفایی نخبه را فراهم آورد.

وی عنوان کرد: این بخش از پشتیبانی‌هایی که بنیاد ملی نخبگان انجام می‌دهد، بخش بسیار کوچکی از مجموعه پشتیبانی‌هایی است که سایر دستگاه‌های اجرایی می‌توانند انجام دهند. این بخش با وجود اهمیت بالا ولی کُند پیش می‌رود، زیرا دستگاه‌های دیگر پای کار نیامدند؛ به هر حال سند نخبگان برای آنها نیز است.

صالحی درباره سازمان‌های که باید در این حوزه فعال باشند، خاطرنشان کرد: در بند ج فصل چهار سند ملی نخبگان، به وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت و درمان، حوزه‌های علمیه، وزارت آموزش و پرورش، وزارتخانه‌های صنعتی و دفاعی، وزارت نفت و نیرو اشاره شده است. بنابراین این وزارتخانه‌ها هم اکنون باید بیایند و گزارش دهند که در بحث نخبگان چه اقداماتی انجام دادند.

ارسال نظرات