خبرهای داغ:

کمپین سردشت به وقت تیر در شهرستان سردشت کلید خورد

کمپین "سردشت به وقت تیر" توسط جمعی از فعالان مدنی و شهروندان به صورت خودجوش با هدف آمادگی و حمایت حداکثری شهروندان و مردم سراسر جهان از سالروز بمباران شهدای شیمیایی سردشت راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۷۰۰۳۶۲
|
۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، به نقل از بُلفَت، همزمان با نزدیک شدن به 7 تیر سالروز بمباران شیمیایی سردشت بیشتر شبکه های اجتماعی شهرستان و شهرهای همجوار با راه اندازی کمپین هایی در آگاهی بیشتر شهروندان و حمایت حداکثری تلاش می کنند.

در این حرکت نمادین افرادی از سراسر جهان هم به این کمپین ها پیوسته اند و از سالروز گرامیداشت شهدای هفت تیر سردشت با جمله ای به سه زبان کردی، فارسی و انگلیسی حمایت خود را از مردم و شهدای شیمیایی شده سردشت اعلام می دارند.

این کمپین شروع کارش را این گونه بیان می کند: در آستانه ۲۹همین سالگرد فاجعه بمباران شیمیایی سردشت، کمپین "سردشت به وقت خردل"، فعالیت انتشار عکس را از سر می گیرد. بر این اساس این کمپین فرصتی برای مشارکت همه کسانی که خواستار همدردی خود با قربانیان و مصدومان این ژنوساید هستند، ایجاد می کند.

هر ساله به نشانه احترام به شهدای شیمیایی 7 تیر سردشت و پاسداشت این روز برنامه ریزی هایی از چندین ماه قبل صورت می گیرد که در روز 7 تیر با سخنرانی در میدان سه رچاوه یا مسجد توسط مسئولین رده بالای کشوری شروع می شود و با عطر افشانی و نثار فاتحه در مزار شهدا خاتمه می یابد.

ارسال نظرات