دبیرکل جمعیت دانشجویی حقوق بشر در گفت‌وگو با «بسیج»:
اسدی گفت: تصمیم مسئولان بحرین علیه آیت الله عیسی قاسم ظالمانه و مخالف تمام قوانین و عرف است.
کد خبر: ۸۷۰۰۳۴۹
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۶
امین اسدی دبیرکل جمعیت دانشجویی حقوق بشر در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری بسیج در واکنش به سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم توسط حکومت بحرین اظهار داشت: تصمیم مسئولان بحرین علیه آیت الله عیسی قاسم ظالمانه و مخالف تمام قوانین و عرف است . 

وی افزود: اگر حمایت دولت سعودی و انگلیس نبود مسئولان بحرین نمی توانستند چنین تصمیم ظالمانه ای اتخاذ کنند؛ این کشورها از این تصمیم حمایت کرده اند و فردی را هدف قرار داده اند که مهم ترین رهبر انقلاب بحرین است.

اسدی خاطرنشان کرد: اقداماتی که مقامات بحرین اتخاذ کرده اند با هدف پایان دادن به همه اشکال مخالفت  با ابزارهای غیر مشروع است به گونه ای که مقامات بحرینی از انواع اقدامات سرکوبگرانه  استفاده می کنند و در واقع نوعی تروریسم برنامه ریزی شده علیه تمامی کسانی که خواستار حقوق مشروع خود در قالب قوانین کشور و قوانین بین المللی هستند صورت می دهند.

وی ادامه داد: از جامعه جهانی و سازمانهای حقوق بشری خواستاریم اقدامات عاجل برای توقف اقدامات ناامن ساز مقامات بحرین انجام دهند و از ملت بحرین در مطالبه به حق تحول دمکراتیک و حق تعیین سرنوشت حمایت می کنیم.

دبیرکل جمعیت دانشجویی حقوق بشر تصریح کرد: سلب تابعیت آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین این کشور را با روزهایی سخت مواجه خواهد کرد؛ مقامات بحرین درها را به روی اصلاح سیاسی و حقوق بشر می‌بندند و در عین حال آتش خشم مخالفان را برمی‌افروزند.

وی افزود: اقدامات مقامات بحرین از جمله سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم باید با تبعات و عواقبی روبرو شود نه اینکه فقط نسبت به این اقدامات ابراز نگرانی کرد، البته لازم به ذکر است این اقدام حکومت آل خلیفه عملی انتحاری بوده و این یعنی حکومت آل خلیفه به پایان رسیده است.

اسدی خاطرنشان کرد: مطابق میثاق‌نامه‌های سازمان ملل هیچ کشوری نمی تواند از شهروندان خود سلب تابعیت نماید، حتی اگر مرتکب جنایت شده باشد. سکوت مرگبار در مقابل چنین نقض آشکار توسط یک رژیم ارتجاعی در سرزمین بحرین چه معنایی دارد؟ مجامع بین المللی چرا سکوت کرده اند؟
ارسال نظرات