خبرهای داغ:
امام‌جمعه قزوین:

پس از برجام نه تنها تحریم‌ها برجای مانده، بلکه توسعه یافته است

امام‌جمعه قزوین گفت: دولتمردان رفتارشان را در عرصه برجام تغییر دهند و دیگر نشنویم که بگویند تحریم‌ها برداشته شده است، درحالی که ما هیچ اثری از برداشته شدن تحریم‌ها نمی‌بینیم.
کد خبر: ۸۷۰۰۳۴۱
|
۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته قزوین که در مسجدالنبی (ع) برگزار می‌شود، اظهار کرد: مهم‌ترین مناسبتِ پیشِ رویِ ما، «شب قدر» و «شب‌های احیاست»؛ تمام شب‌های سال می‌تواند شب احیا به‌حساب آید، یعنی ما در همه شب‌ها می‌توانیم به عبادت، ذکر و مناجات خدا بپردازیم اما تنها یک شب از سال، «شب قدر» است.
وی تصریح کرد: باید تلاش کنیم از فرصت‌های زندگی، به‌ویژه در ماه مبارک رمضان و شب قدر به خوبی بهره ببریم تا در قیامت جزء کسانی نباشیم که حسرت می‌خورند که چرا در دنیا از فرصت‌هایی که داشته‌اند به خوبی بهره نگرفته‌اند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین ادامه داد: در قرآن و روایات همواره تأکید شده، تنها یک شب از سال شب قدر است و در هیچ کجا به لیالی قدر اشاره نشده است و اگر در جایی لیالی قدر آمده منظور به شب‌های قدر یک انسان در تمام طول زندگی اوست.
امام‌جمعه قزوین خاطرنشان کرد: در قرآن دین، مفرد است و در حقیقت همه پیامبران یک درخت را آبیاری و پرورش داده‌اند و نباید از کلمه ادیان استفاده کنیم، خداوند دین، صراط و قدر را به‌صورت مفرد به‌کار برده است و باید به این نکته توجه داشته باشیم.
وی گفت: پیامبر (ص) درباره اهمیت شب قدر فرموده‌اند: خداوند در میان همه ماه‌ها، ماه رمضان را شهر الله قرار داده، در میان روزها، روز جمعه را برترین روزها قرار داده و از میان شب‌ها به شب قدر اهمیت ویژه‌ای داده است، به‌طوری که فرموده این شب از هزار شب (83 سال) برتر است و باید از این فرصت بیشترین بهره را ببریم.
ارتباط با خدا، بررسی اعمال گذشته و برنامه‌ریزی برای آینده سه کار مهم شب قدر
آیت‌الله عابدینی ارتباط با خدا، بررسی اعمال گذشته و برنامه‌ریزی برای آینده را از مهم‌ترین کارهایی دانست که باید در شب قدر انجام شود و اضافه کرد: برنامه‌ریزی برای آینده از مهم‌ترین کارهایی است که باید در شب قدر انجام شود و خوشبختانه آحاد مردم به این معنا توجه ویژه‌ای دارند.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین افزود: باید در شب قدر به همه جهات زندگی اهمیت بدهیم و بهبود جنبه‌های معنوی، علمی و اقتصادی را مورد توجه قرار دهیم و مسئولان و دولتمردان نظام نیز از فرصت شب قدر برای بهبود وضعیت معیشتی، اقتصادی و پیشبرد امور کشور و نظام به خوبی بهره‌برداری کنند.
همه کارهای فردی و اجتماعی در شب قدر برنامه‌ریزی شوند
وی تأکید کرد: شب قدر تنها اختصاص به دعا خواندن ندارد، بلکه همه برنامه‌های فردی و اجتماعی در این شب باید برنامه‌ریزی شوند.
امام‌جمعه قزوین بیان کرد: این‌که سه شب برای احیا اختصاص یافته به این خاطر است که شب نوزدهم ماه مبارک رمضان برای تصمیم سازی، شب بیست و یکم ماه رمضان برای به تصویب رساندن تصمیم‌ها و شب بیست و سوم برای نهایی و اجرایی شدن این تصمیمات و گرفتن حکم خدا برای تحقق آن‌هاست.
مسلمانان، دولتمردان مستقل و آزادی‌خواهان جهان به فریاد مردم مظلوم بحرین برسند
آیت‌الله عابدینی در بخش دیگری از سخنان خود، اقدامات بی‌شرمانه رژیم آل خلیفه در قبال شیعیان بحرینی و آیت‌الله شیخ عیسی قاسم را محکوم کرد و گفت: رژیم آل خلیفه، رژیمی وابسته، تحمیلی و اشغال‌گر است و پیشینه آن‌ها نشان می‌دهد که آن‌ها از جاهای دیگر به بحرین آمده و خودشان را بر مردم مسلمان بحرین تحمیل کرده‌اند.
وی اظهار کرد: جنایت‌های آل خلیفه، شباهت بسیار زیادی به جنایت‌های رژیم اشغال‌گر قدس دارد و حالا این رژیم شیاد و اشغال‌گر از آیت‌الله شیخ عیسی قاسم که عالمی فرهیخته، آزاده، متقی و زاهد است و در دل آحاد مردم بحرین و همه مسلمانان جهان جای دارد، سلب تابعیت کرده است.
سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم به معنای وجود ناامنی برای مسلمانان بحرین است
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: سلب تابعیت شیخ عیسی قاسم از سوی رژیم ظالم آل خلیفه به معنای آن است که از این پس هیچ مسلمانی در بحرین امنیت نخواهد داشت، چنانچه چندروز پیش شش نفر از علمای بزرگ بحرین را نیز بازداشت کرده‌اند.
امام‌جمعه قزوین ادامه داد: امروز وظیفه همه مسلمانان جهان، دولت‌های مستقل، مسلمان و آزادگان جهان است که به فریاد مردم مظلوم برسند و آن‌ها را از دست این رژیم دیکتاتور، خونخوار و وابسته به عربستانی که خود وابسته به استکبار است، نجات دهند.
وی با بیان این‌که سکوت در مقابل این ظالمان، کمک به گسترش ظلم است، بیان کرد: تجربه ثابت کرده، رژیمی که به سرنگونی نزدیک می‌شود، دست به کارهایی می‌زند که به سرنگونی خود سرعت می‌دهد و اقدامات رژیم آل خلیفه نیز به‌زودی دامان آن‌ها را خواهد گرفت و باعث سرنگونی‌شان خواهد شد.
وزارت امور خارجه در مقابل رژیم غاصبِ آل خلیفه برخورد قاطع نشان دهد
آیت‌الله عابدینی خطاب به دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران، گفت: از وزارت امور خارجه می‌خواهیم که برخورد قاطعِ نظام مقدس جمهوری اسلامی را در مقابل این رژیم ظالم و غاصب نشان دهد تا اقتدار و عظمت جمهوری اسلامی به فریاد مردم مظلوم بحرین برسد.
پس از برجام  نه تنها تحریم‌ها برجای مانده، بلکه توسعه هم کرده است

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که پس از برجام تحریم‌ها نه تنها برجای مانده، بلکه توسعه هم پیدا کرده است، افزود: این موضوع برای دوست و دشمن آشکار شده و حتی گلایه دست اندرکاران برجام را نیز بلند کرده است.
از برجام خیری به مردم نخواهد رسید
امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: پیش‌تر برخی‌ها خیلی اصرار می‌کردند که بگویند برجام معجزه خواهد کرد و مشکلات با برجام برطرف خواهند شد، اما امروز در حال متقاعد شدن هستند که از برجام خیری به مردم نخواهد رسید.
وی بیان کرد: متأسفانه رفتار تحقیرآمیز و توهین‌آمیز امریکا و غربی‌ها بر تلخی‌های برجام افزوده است، پیش‌تر ما تحریم داشتیم اما سربلندی، اقتدار و عزتمان را حفظ کرده بودیم و حتی گاهی ما آن‌ها را مورد تهدید هم قرار می‌دادیم.
آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: ما غنی‌سازی 3 درصدمان را به 20 درصد رساندیم و برای 60 درصد آماده می‌شدیم؛ اما امروز ما را بین زمین و آسمان نگه داشته‌اند و با ما رفتارهای توهین‌آمیز دارند، تحریم‌ها را وسیله‌ای برای اهانت به ما قرار داده‌اند، از دولت کریمه می‌خواهیم توهین و تحقیر به ملت را نپسندند.
دولتمردان رفتارشان را در عرصه برجام تغییر دهند
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین تصریح کرد: دولتمردان رفتارشان را در عرصه برجام تغییر دهند و دیگر نشنویم که بگویند تحریم‌ها برداشته شده است، درحالی که ما هیچ اثری از برداشته شدن تحریم‌ها نمی‌بینیم.
امام‌جمعه قزوین ادامه داد: امریکا و غرب تلاش می‌کنند که برجام دروازه نفوذشان در ما بشود، آن‌ها تکلیف برجام را روشن نمی‌کنند تا در انتخابات ریاست جمهوری از آن بهره‌برداری کنند و فرد مورد نظر آن‌ها رییس جمهوری ما بشود، البته مردم ما همیشه در صحنه و هوشیار هستند و اجازه چنین اقداماتی را به آن‌ها نخواهند داد.
وی هفته قوه قضائیه را نیز تبریک و یاد شهید بهشتی و یارانش را گرامی داشت و از برخوردهای قاطع دستگاه قضایی استان در مقابل مفاسد اجتماعی تقدیر کرد.
آیت‌الله عابدینی در پایان از همه مردم برای حضور گسترده در راهپیمایی روز قدس دعوت به عمل آورد.
ویژگی‌های اهل تقوا از منظر امام علی (ع)
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ویژگی‌های اهل تقوا از منظر امام علی (ع) اشاره و اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های اهل تقوا این است که آن‌ها سخن درست می‌گویند و هر چه که شنیده‌اند را بر زبان نمی‌آورند.
وی تصریح کرد: اهل تقوا به هر شایعه ای نمی‌پردازند، دروغ نمی‌گویند، غیبت نمی‌کنند، تهمت نمی‌زنند، دل هر کسی را نمی‌شکنند، حق کسی را ضایع نمی‌کنند، درست صحبت می‌کنند و حرف درست می‌زنند.
امام‌جمعه قزوین ادامه داد: آن‌هایی که با منطق قرآن، پیامبران و ائمه اطهار که تجسم تقوای الهی هستند هماهنگ نباشند، نمی‌توانند زبانشان را مدیریت کنند اما اگر با آن‌ها همراه شوند، همواره سخنان حکیمانه بر زبان جاری می‌کنند.
آیت‌الله عابدینی با بیان این‌که انساِن با تقوا، انسانی هوشمند است، خاطرنشان کرد: آینده‌نگری یکی دیگر از ویژگی‌های اهل تقواست و باید همواره در هر حوزه‌ای که فعالیت می‌کنیم، کارهایمان را بر مبنای آینده‌نگری برنامه‌ریزی کنیم.
وی افزود: حوزه، دانشگاه، صنعت و مسائل فرهنگی با نگاه به آینده رشد خواهند کرد اما اگر به برنامه‌ریزی برای آینده و چشم‌انداز کارها توجه ای صورت نگیرد، نتیجه مطلوبی به‌دست نخواهیم آورد.
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که رفتار متواضعانه یکی دیگر از ویژگی‌های اهل تقواست، بیان کرد: اهل تقوا خودشان را بالاتر از دیگران نمی‌دانند و هرگز اهل کبر و خودبرتر بینی نیستند، اگر کسی خودش را بالاتر از دیگری بداند هیچ‌گاه نمی‌تواند اهل تقوا باشد.
امام‌جمعه قزوین اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های اهل تقوا این است که آن‌ها چشمشان را بر هر چیزی که خدای متعال حرام دانسته، می‌بندند و در مقابل آن‌هایی که به حقوق مردم و بیت‌المال چشم دوخته‌اند باز نگه می‌دارند.
وی با اشاره به حقوق‌های میلیونی برخی از مسئولان، تأکید کرد: نباید این خلاف‌ها را به گردن دیگران انداخت، مسئولان باید عذرخواهی کنند و در پی جبران این اشتباهات باشند و ضمن برخورد با متخلفان، پول‌ها را نیز به بیت‌المال بازگردانند.
آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: ما مدیران لایق، شایسته و امانت‌دارِ زیادی در کشور داریم و نباید از کسانی استفاده کنیم که هیچ‌گاه خیرشان به ملت نخواهد رسید.
 
 
 
 
 پایگاه اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان و اما جمعه قزوین
 
 
1001/پ30/ب
 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها