رئیس کل دادگستری استان گیلان اجرای عدالت، تظلم خواهی، احقاق حق و باطل، مبارزه با فساد و تبعیض، رسيدگی به دعاوی مردم و دولت، نظارت بر حسن اجرای قوانين و نظارت بر پيكره دستگاه های اجرايی و ... را از مهمترين وظايف قوه قضائيه عنوان كرد.
کد خبر: ۸۷۰۰۳۰۸
|
۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۰

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از گیلان، احمد سیاوش پور پیش از خطبه های نماز جمعه شهر رشت، با گرامیداشت ياد و خاطره آيت الله شهيد دكتر بهشتی، اظهار کرد: شهید بهشتی معروف به معمار نظام قضایی جمهوری اسلامی ایران است.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه از برکات جمهوری اسلامی و یک بخش منحصر به فرد است و در کمتر جایی از دنیا این مدل نظام قضایی ديده می شود.

رئیس کل دادگستری استان گیلان قوه قضائيه را از اركان نظام جمهوری اسلامی ذكر كرد و افزود: دستگاه قضايی از ادوار گذشته تاكنون شاخص ترين و با ثبات ترين شخصيت ها را در راس مسئوليت خود داشته است.

سیاوش پور اجرای عدالت، تظلم خواهی، احقاق حق و باطل، مبارزه با فساد و تبعیض، رسيدگی به دعاوی مردم و دولت، نظارت بر حسن اجرای قوانين و نظارت بر پيكره دستگاه های اجرايی، پيشگيری از جرم، اصلاح مجرمين و تعقيب و مجازات مجرمين را از مهمترين وظايف قوه قضائيه عنوان كرد.

وی با اشاره به آمار تعداد زندانی‌ها در این استان، متذکر شد: گیلان 7 هزار و 500 نفر زندانی دارد که جرم بیشتر آنها مخدر و سرقت است.

رئیس کل دادگستری استان گیلان گردش پرونده های قضايی در كشور را 15 ميليون پرونده برشمرد و اضافه کرد: اين حجم بالای ورودی پرونده به دستگاه قضايی در شان مردم ايران نمی باشد و بايد راهكارهای مناسب در جهت كاهش آن انديشيده شود.

ارسال نظرات