گزارش بسیج از خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های سیستان و بلوچستان:
امامان جمعه در نماز جمعه این هفته شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان تاکید کردند: برخورد نادرست با شیخ عیسی قاسم شرایط اسفناکی برای رژیم بحرین دارد
کد خبر: ۸۷۰۰۳۰۵
|
۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۹
به گزارش بسیج از سیستان وبلوچستان :حجت‌الاسلام احمد لطفیان سرگزی ظهر امروز در نماز جمعه این هفته  نیکشهر که در مسجد جامع الزهرا(س) اقامه شد، اظهار داشت: رمضان ماهى است که شما در آن به میهمانى خدا دعوت شده و مورد لطف او قرار گرفته‌اید، نفسهاى شما در آن تسبیح و خوابتان در آن عبادات، عملتان در آن مقبول و دعایتان در آن مستجاب است.
امام جمعه نیکشهر با اشاره لزوم بهره‌مندی از شب نزول قران کریم گفت: دلهایمان را هرچه بیشتر با ذکر الهی نورانی‌تر کنیم تا برای ورود در ساحت مقدّس لیلةالقدر آماده شویم که لیلةالقدر شبی است که فرشتگان، زمین را به آسمان متّصل می‌کنند و شب شفای بیماریهای اخلاقی، بیماریهای معنوی، بیماریهای مادّی و بیماریهای عمومی و اجتماعی است.
وی در ادامه با محکوم کردن اقدام اخیر دولت بحرین در سلب تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، آن را در راستای پوشش جنایات آل خلیفه در حق شهروندان بحرین دانست و افزود: از مجامع اسلامی می‌خواهیم نسبت به این ظلم سکوت خود را شکسته و به وظیفه انسانی و اسلامی خود عمل نمایند.
خطیب جمعه نیکشهر تصریح کرد: آنچه رژیم وابسته آل خلیفه و اربابان و حامیانش باید بدانند این است که با اهانت و تعرض به آیت‌‏الله شیخ عیسى قاسم، بازى فوق‏‌العاده خطرناکى را آغاز کرده‏‌اند که اگر با استمرار فشارها و اهانت به ساحت مقدس علم و فقاهت همراه باشد، سرآغاز انتفاضه خونینى است که عواقب آن به‏ عهده کسانى است که به گستاخى حکام بحرین مشروعیت داده و این بازى مرگ و زندگى را دامن زده‌‏اند.
وی افزود: به طور قطع در تداوم ظلم و جنایت نسبت به مردم مظلوم بحرین، سلب تابعیت از آیت‌‏الله شیخ عیسى قاسم و تشدید رویکردهاى امنیتى علیه رهبران دینى و سیاسى بحرین و ضدیت با اعتقادات و مبانى دینى جرقه‏‌هایى است که به انبار باروت زده می‌شود و تجاوز به حریم علم و فقاهت و نادیده گرفتن حقوق یک ملت مظلوم و صبور، بالاخره کاسه صبر امت اسلام و شیعیان جهان را به‌ ‏سر خواهد آورد و آتش قهر ملت‏هاى مسلمان را به‏‌گونه‏‌اى خواهد افروخت که نابودى رژیم سفاک بحرین، کمترین پیامد آن است.
حجت‌الاسلام لطفیان‌سرگزی با اشاره به تقوای در شعر و سخن گفتن گفت: شعر باید زنده باشد و نسبت به مسائل جاری و نیازهای کشور موضع داشته باشد و امروز نسبت به گذشته اشعار زنده و برجسته‌ای همچون شعر درباره‌ فلسطین، یمن، بحرین، دفاع مقدس، شهدای غواص، شهدای مدافع حرم یا مظلومیت مجاهدانی همچون شیخ باقرالنمر در عربستان وشیخ زکزاکی شیخ مظلوم، شجاع و مصمم نیجریه گفته می‌شود اما متأسفانه این شعرهای مؤثر و روحیه‌بخش، به‌خوبی ترویج و منعکس نمی‌شوند و در این خصوص کوتاهی و کم‌کاری وجود دارد.
وی با اشاره به نقش فتنه در تاریخ اسلام و انقلاب اسلامی  تصریح کرد: درشرایط فتنه که تشخیص حق و باطل برای مردم مشکل می‌شود باید به‌گونه‌ای عمل کرد که هیچ بهره‌ای به نفع فتنه ایجاد نشود.
وی گفت: در شرایط فتنه همچون قضایای سال 88 نباید سخن، سکوت، اقدام و حتی نوع نگرش، موجب تقویت فتنه شود.
خطیب نماز جمعه نیکشهر با اشاره به حقوق‌های نجومی برخی گفت: موضوع حقوق های نجومی، در واقع هجوم به ارزش‌ها است اما همه بدانند که این موضوع از استثناها است و اکثر مدیران دستگاه‌ها، انسان‌های پاک‌دست هستند، اما همین تعداد کم نیز خیلی بد است و باید به طور با آن برخورد شود.
دهان سازمان ملل با دلارهای سعودی بسته شده است
حجت‌الاسلام والمسلمین عظیم بامری امام جمعه دلگان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دلگان ضمن دعوت به رعایت تقوی و حدود الهی به بیان نکوداشت و مناقب ماه رمضان پرداخت و اظهار داشت: ماه رمضان ماه اتصال به درگاه ایزد منان  با رنگ و بوی الهی است.
امام جمعه دلگان گفت: به دلیل این اتصال ماه رمضان به درگاه پروردگار هر کس در موقعیت این ماه قرار بگیرد از الطاف خداوند متعال بهره‌مند می‌شود و ماه مبارک رمضان به جهت نزول قرآن کریم در آن و ویژگیهاى منحصرى که دارد در میان ماه هاى سال قمرى برترین است و قرآن کریم مى‌فرماید: «ماه رمضان ماهى است که قرآن براى هدایت انسانها در آن نازل شده است.
وی با اشاره به اینکه شب‌های قدر بهترین فرصت برای طلب عفو و بخشش از خداوند است تصریح کرد: شب قدر آن شبى است که در طول سال شبى به خوبى‏ و فضلیت آن یافت نمی‌‏شود و عمل در این شب (شب قدر) از عمل در طول هزار ماه بهتر است و تقدیر امور سال در این شب صورت‏ می‏‌گیردو فرشتگان و روح که اعظم فرشتگان الهى است در این شب به اذن پروردگار به زمین فرود می ‏آیند و به محضر امام زمان(عج) می ‏رسند و آنچه را که براى هر فرد مقدّر شده بر آن حضرت عرضه می‏‌دارند.
حجت الاسلام بامری با بیان اینکه مردم بحرین در راستای استقرار عدالت و دمکراسی به صورت مسالمت‌آمیز اعتراض کرده‌اند تصریح کرد: اما حکومت مستبد بحرین جواب آنها را با گلوله و زندانی کردن آنها می‌دهد.
وی با اشاره به اینکه رژیم آل خلیفه این اقدامات را با حمایت حکام عربستان سعودی و استکبار انجام می‌دهد، افزود: به طور حتم این جنایت‌کاران پاسخ این جنایتهای خود را می‌دهند.
امام جمعه دلگان با بیان اینکه مردم مظلوم بحرین تنها خواسته‌شان تعیین سرنوشت به دست خودشان است افزود: حاکمان این کشور که یک جمعیت قلیلی هستند با ظلم و سرکشی و به تازگی هم با سلب تابعیت از عالم برجسته این کشور جواب مردم مظلوم را می‌دهند.
حجت‌الاسلام والمسلمین عظیم بامری گفت: حکومت بحرین روحانی برجسته این کشور را به دلیل اینکه تقاضای اصلاح امور و همچنین مخالف رژیم بحرین بوده سلب تابعیت کرده است.
وی گفت: حکام بحرین در حالی این ظلم و جنایات را در حق مردم مظلوم و علمای این کشور انجام می‌دهند که  دهان سازمان ملل با دلارهای سعودی بسته شده است و هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند.
خطیب جمعه دلگان تاکید کرد: حاکمان مستبد رژیم بحرین اگر به اشتباهات خود در مواجهه با مردم و علمای این کشور همچنان ادامه دهند هزینه سنگینی نسبت به این خطای استراتژیک پرداخت می‌کنند.
امام جمعه مسجد جامع توحیدیه اهل سنت شهرستان خاش نیز در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اینکه جنایتهای آمریکا و اسرائیل بر مردم مظلوم از جمله در ممالک اسلامی به ویژه سرزمین مقدس فلسطین بر تمام مردم دنیا نمایان است، اظهار داشت: عظمت اسلام باید در روز قدس به دنیا نشان داده شود.
مولوی محمدعلی شهنوازی افزود: دهه آخر ماه مبارک رمضان سراسر نور و معنویت است زیرا در آن مسلمانان به اعتکاف می نشینند و با شب زنده داری و ذکر و عبادت، خالصانه خدای یگانه را تعریف و تمجید می کنند.
وی اختلاف و درگیری قوی و طایفه ای را نکوهش کرد و ادامه داد: وقوع جنگ و کشتار و درگیری و اختلافات قومی از پدیده های زشتی است که متاسفانه برخی افراد گستاخانه و بدون در نظر گرفتن حرمت ماه مبارک رمضان به این عمل ننگین دست می زنند.
امام جمعه اهل سنت خاش ضرورت صلح و آشتی و زندگی مسالمت آمیز و آرام را در کنار همدیگر خواستار شد و افزود: جای بسی تاسف است که عده ای با ریختن خون فرد مسلمان به راحتی حرمت ماه مبارک رمضان و مسجد به عنوان خانه الله متعال را می شکنند


ارسال نظرات