واکنش سر لیست امید به انتخاب رئیس کمیسیون آموزش
محمدرضا عارف سرلیست امید در تهران طی هفته های اخیر با ناکامی های متعددی در فضای پارلمان روبه رو شده است.
کد خبر: ۸۷۰۰۲۶۷
|
۰۵ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۷

خبرگزاری بسیج-سرویس اخبار ویژه

محمدرضا عارف سرلیست امید در تهران طی هفته های اخیر با ناکامی های متعددی در فضای پارلمان روبه رو شده است. در حالی که اصلاح طلبان پس از اعلام نتایج انتخابات مجلس دهم پیروزی قاطع خود را در بوق و کرنا کرده بودند از عارف نیز به عنوان رئیس مجلس دهم یاد می نمودند.

اما پس از شکست عارف از لاریجانی موضوع ریاست وی بر مرکز پژوهش های مجلس مطرح شد اما بازهم سهمی به عارف نرسید و کاظم جلالی در مرکز ماند. آخرین تیر اصلاح طلبان برای حفظ موقعیت عارف ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بود که در نهایت عارف در این کمیسیون تخصصی نیز کاندید نشد!

در این شرایط و برای حفظ موقعیت عارف به مستمسک جدیدی دست زده است و آن مهندسی شدن انتخابات کمیسیون بوده است!!

وی در این خصوص می گوید: در روند انتخابات كميسيون آموزش و تحقيقات، مهندسي صورت گرفت. اگر افرادي كه در ابتدا از سوي فراكسيون اميد در كميسيون آموزش و تحقيقات حضور داشتند، به دليل مهندسي صورت گرفته از اين كميسيون خارج نمي‌شدند، مطمئنا وزن فراكسيون اميد در هيات‌رييسه كميسيون آموزش و تحقيقات بيش از موقعيت فعلي بود و كانديداي ما راي كافي براي كميسيون به دست مي‌آورد. نماينده مردم تهران تاكيد كرد: من به رييس محترم مجلس هم عرض كردم كه الگوي رفتاري ما در كميسيون‌هاي تخصصي، بايد اجماعي باشد زيرا در بسياري از موضوعات محوري و مهم، فارغ از ديدگاه‌هاي سياسي، اشتراكات زيادي وجود دارد.

در واقع معنای دقیق سخن عارف این است که باید قاطبه کمیسیون آموزش از سوی هیئت رئیسه اصلاح طلب انتخاب می شد تا وی بتواند در میان هم نظران خود رئیس شود!

ارسال نظرات