خبرهای داغ:
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بی حجابی عامل روشنفکری نیست گفت: متاسفانه برخی این موضوع را عامل بی حجابی می دانند که باید خانواده ها در این زمینه با دقت نظر بیشتری رفتار کنند.
کد خبر: ۸۷۰۰۲۳۰
|
۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی پنج شنبه در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) طی سخنانی به تفسیر سوره نور پرداخت و ابراز داشت: در این سوره بر حفظ حریم و حیا تاکید شده و باید خانواده ها مراقب باشند تا در راستای حفظ حیا و شرم در خانواده ها رعایت داشته باشند.

وی عنوان داشت: حجاب در صدر اسلام به معنی چادر امروزی نبوده است و معنی ستر را داشته که باید همواره بکوشیم تا موضوع حجاب به صورت جدی اجرایی شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: متاسفانه بسیاری از گرفتاری های شهوانی از نگاه است و در برخی موارد شاهد هستیم که روابط های نامناسب وجود داشته که حتی از محارم هم ارتباط ها صمیمی ترمی شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: در زمینه حجاب موضوع از صحبت کردن گذشته است و نیازمند اقدام و عمل جدی در کارها هستیم تا بتوانیم ریشه بی حجابی را از بین ببریم.

وی عنوان داشت: ریشه بدحجابی به عواملی مهمی چون عامل فردی، خانوادگی، حکومت و رسانه بستگی دارد که باید همه اینها بررسی و از بین برود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه بی حجابی عامل روشنفکری نیست گفت: متاسفانه برخی این موضوع را عامل بی حجابی می دانند که باید خانواده ها در این زمینه با دقت نظر بیشتری رفتار کنند.

وی افزود: موضوع پوشش باید از کودکی به دختران آموزش داده شود تا از همان زمان موضوع حیا و عفت را جدی گرفته و در گسترش حجاب بکوشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: در خصوص نقش حکومت در زمینه حجاب نیز بارها صحبت شده است اما کسی گوش نمی دهد، دولت می تواند فرودگاه ها، بیمارستان ها و دانشگاه ها را ملزم کند که پرسنل آنها حجاب را رعایت کنند.

وی افزود: در جامعه اسلامی ما و درمیان مسئولان و خانواده های آنها حجاب به خوبی رعایت می شود اما باید این مسائل بیشتر بوده و در جامعه نیز رواج داشته باشد.

منبع: خبرگزاری شبستان
ارسال نظرات
پر بیننده ها