خبرهای داغ:

سی و نهمین پایگاه اورژانس 115 قم راه اندازی شد

سی و نهمین پایگاه اورژانس 115 قم طی آیینی با حضور مسئولان استانی در پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۷۰۰۲۲۶
|
۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، فرماندار قم در این آیین گفت: نجات جان انسان ها اهمیت بسیاری دارد و نباید این موضوع را فراموش کنیم که اورژانس 115 با تمامی توان خود در نجات جان انسان ها تلاش می کند.

رضا سیار افزود: اورژانس 115 قم یکی از مجموعه های موفق در سطح استان است که اقدام ها و خدمات ارزشمندی را ارائه می کند.

وی با اشاره به سیاست توسعه پایگاه های اورژانس گفت: از بالنده ترین اقدام های دولت، توجه و توسعه این پایگاه هاست که در راستای خدمات رسانی به مردم اهتمام و تلاش دارند.

سرپرست پلیس راهور قم نیز در این آیین گفت: همکاری میان اورژانس و پلیس امر بسیار مهم و ضروری است که در استان قم شاهد این امر هستیم.

سرهنگ احمد پوربافرانی افزود: این همکاری موجب می شود تا آمبولانس های 115 قم به راحتی با همکاری پلیس راهور مصدومان و بیماران را به مراکز درمانی رسانده و مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

وی اضافه کرد: توسعه این پایگاه ها موجب می شود که مسافت ها در انتقال مصدومان کاهش یابد و در صورت بروز تصادف نیز خودروهای اورژانس در اسرع وقت به مراکز درمانی برسند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در ادامه این آیین با گلایه و انتقاد از برخی سازمان ها و نهادهای استان در همکاری نداشتن با این دانشگاه گفت: طرح های بسیار خوبی در زمینه احداث بیمارستان در سطح شهر و استان در حال انجام است، اما متاسفانه برخی از نهادها وظیفه خود را در قبال اتمام این طرح ها انجام نداده و مشکل تراشی می کنند.

ابوالفضل ایرانی خواه افزود: برخی دستگاه ها و نهادهای استان با ما همکاری لازم را نداشته و این امر نیز مشکلات بسیاری را برای ما به وجود آورده که از آنها گلایه و انتقاد داریم.

وی اضافه کرد: باید همه دستگاه ها و نهادهای شهری و استانی با یکدیگر همدلی و همراهی داشته باشند تا بتوانیم طرح ها را به سرانجام رسانده و در خدمت رسانی به مردم تلاش کنیم.

رئیس مرکز فوریت ‌های پزشکی قم نیز در زمینه توسعه پایگاه های اورژانس گفت: دو پایگاه جدید دیگر نیز تا پایان امسال در سطح شهر قم احداث می شود که با راه اندازی این پایگاه ها می توانیم با توجه به حجم عمده ماموریت هایی که داریم بهترین خدمات را ارائه کنیم.

محمدرضا حسنی افزود: تعداد ماموریت های اورژانس 115 قم بسیار بالاست و این امر موجب شده که سیاست توسعه پایگاه های اورژانس شهری و جاده ای را درپیش بگیریم.

وی اضافه کرد: این پایگاه افتتاح شده به عنوان سی و نهمین پایگاه اورژانس 115 قم فعال است که از این تعداد 19 پایگاه به صورت جاده ای و 20 پایگاه نیز به صورت شهری فعالیت می کنند.

وی با اشاره به زمان استاندارد رسیدن آمبولانس به سر صحنه حوادث گفت: طبق استاندارد جهانی، این زمان در سطح شهر هشت دقیقه است که در قم، هفت دقیقه و 23 ثانیه است و زمان استاندارد در حوادث جاده ای نیز 12 دقیقه است که آمبولانس های اورژانس 115 قم کمتر از این زمان به محل حادثه می رسند.

معاون مرکز اورژانس 115 قم نیز در این آیین گفت: برای ساخت این مجموعه 550 میلیون ریال هزینه شده است که علاوه بر این تجهیزات و مبلمان نیز صورت گرفته است.

مهدی فراهانی افزود: شش پرسنل به همراه یک دستگاه آمبولانس برای این مجموعه در نظر گرفته شده و به عنوان نوزدهمین پایگاه جاده ای فعال شد.

وی اضافه کرد: این پایگاه در پردیس دانشگاه علوم پزشکی قم دایر شده که علاوه بر ارائه خدمات به دانشجویان، در محور جاده قدیم قم - اصفهان نیز مستقر است تا به مجروحان و مصدومان حوادث خدمات رسانی کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این پایگاه در مجاورت ورزشگاه یادگار امام راحل و در نزدیکی شهرک پردیسان قرار دارد که می تواند به این ورزشگاه و منطقه پردیسان خدمات رسانی کند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار