۲ نفر از محیط‌بانان منطقه حفاظت شده گنو در فاصله ۴۰ کیلومتری شمال غربی شهر بندرعباس در تعقیب و گریز متخلفان غیرمجاز شکار و صید در شکارگاه تنگه گچ وسیاتک منطقه مذکور توسط این شکارچیان به شهادت رسیدند.
کد خبر: ۸۷۰۰۲۲۴
|
۰۴ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست؛ محمد دهقانی و پرویز هرمزی، 2 محیط‌بان هرمزگانی روز پنجشنبه طی ماموریت گشت و کنترل در ضلع غربی منطقه حفاظت شده گنو، شکارگاه سیاتک و تنگه گچ به دست شکارچیان غیر مجاز به شهادت رسیدند.

مجید وفادار؛ مدیرکل حفاطت محیط زیست هرمزگان درباره شهادت این محیط‌بانان اظهار کرد: محیط‌بانان در جریان درگیری با شکارچیان متخلف بر اثر شلیک گلوله مستقیم به قلب و به سر به شهادت رسیده‌اند و  متخلفین غیر مجاز شکار و صید از منطقه  متواری شدند و پیگریها همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: به دلیل سخت گذر (صعب العبور) بودن منطقه، قرار شد پیکر دو محیط‌بان شهید با بالگرد انتقال یابد که به دلیل تاریک شدن هوا انتقال پیکر محیط‌بانان شهید به‌وسیله بالگرد به پایین دست ارتفاعات میسر نشده و به همین دلیل محیط‌بانان هرمزگان جهت انتقال پیکر همکاران شهیدشان عازم ارتفاعات شده‌اند.

منطقه حفاظت شده گنو در فاصله 40 کیلومتری شمال غربی شهر بندرعباس واقع شده و بر دشت خلیج فارس که مرتفع‌ترین قله آن بنام 'نصیری' 2347 متر از سطح دریا ارتفاع دارد، مسلط است؛ این منطقه حفاظت شده که در حال حاضر بیش از 40 هزار هکتار وسعت دارد، در سال 1351 تاسیس شده است.

منطقه حفاظت شده گنو به دلیل برخورداری از ویژگیهای منحصر به فرد اقلیمی، گیاهی و جانوری، دارای درجه تنوع زیستی زیاد و ارزشهای بالای حفاظتی در سطح جهانی است که بر همین اساس، در سال 1355 به شبکه ذخیره گاههای زیست کره مسکون(MAB ) پیوست.

گنو به دلیل آنکه منطقه‌ای گذرگاهی محسوب می‌شود، از تنوع اقلیمی و زیستی قابل توجهی برخوردار است از نظر حفظ تنوع گیاهی مناطق مهم رویشی کشور، گونه‌های خاص و همین طور گونه‌های بومی بسیار حایز اهمیت است؛ این منطقه به دلیل وجود چشمه‌های آب گرم و آب و هوای مطبوع به‌ویژه در ایام مختلف سال، از جمله تابستان تفرجگاهی پرطرفدار برای مردم محلی و طبیعت‌گردان است.

ارسال نظرات