خبرگزاری بسیج: امام جمعه شهرستان پاكدشت در جمع دانش آموزان معتكف، خاطر نشان كرد: امروزه اعتکاف معمولا در ماه رجب برگزار می شود، اما اساس اعتکاف در ماه رمضان بوده است که پیامبر(ص) دهه اول ماه مبارک رمضان را معتکف می‌شد که بعداً از سوی اهل بیت ادامه دار شد و به ماه رجب رسید.
کد خبر: ۸۷۰۰۱۴۷
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۳

به گزارش خبرنگار استان تهران خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام حسن لزومي خطاب به دانش آموزان با بيان اينكه مصداق واقعي السابقون السابقون شمائید، گفت: براي شما 2 پاداش محفوظ است، یکی خود اعتکاف و دیگری پایه گذاری اعتکاف در ماه مبارك رمضان در شهر خودتان، خوشا به حالتان كه دراين ماه معتكف شديد.

 اعتكاف در اين زمانه امتياز بسيار فاخري است

نماينده ولي فقيه در پاكدشت افزود: در اين زمان كه شاهد بدترين هجمه ها از سوي دشمن عليه جوانان هستيم، دانش آموزان پاكدشتي در حال برگزاري اعتكاف درماه مبارك رمضان هستند و اين امتياز بسيار فاخري است.

 وي در پاسخ به درد دلهاي دانش آموزان با اعلام اينكه همه از خبر اعتكاف دانش آموزان مشعوف شده اند، اذعان داشت: همه‌ مسئولان از شما حمايت مي‌كنند، اگر مسئولي به ديدار شما نيامد به معني عدم حمايت آنان نيست، هرچند كه شما براي خدا كار مي كنيد.

 استاد حوزه در ادامه با طرح پرسشي مبني بر اينكه آيا اين زندگي است كه عده اي از دختران در روز، كاري جز آرايش كردن ندارند، ابراز داشت: دختراني ديگر با اعتكاف در مساجد روي به درگاه خدا آورده‌اند.

 اعتكاف، جزء انقلابي ترين كارها است

وي با اشاره به اينكه براي ما خبر غیر منتظره ای بود که دانش آموزان در اعتکاف این ماه شرکت کرده و معتکف شده اند، مطرح كرد: اعتكاف، كار كارسازي بوده و جزء انقلابي ترين كارها است.

 امام جمعه پاكدشت با بیان اينكه خدا نوجوانان را بيشتر دوست دارد، تصريح كرد: دلهاي نوجوانان پاك است چرا كه آلودگي و دلبستگي ندارند؛ دعاهايشان زودتر مستجاب مي شود، بنابراین معتكفين دانش آموز براي ظهور امام زمان(عج)، پيروزي انقلاب و نابودي دشمنان دعا كنند.

 وي دعا را بسيار مهم دانست و ادامه داد: دعا بسيار تأثير دارد و اثرگذاری آن كمتر از شليک گلوله رزمندگان نيست.

 استاد اخلاق با بيان اينكه چرا بعد از نماز سجاده را ترك مي كنيم، اضافه كرد: اين زمان بهترين وقت دعا است.

 وي با اشاره به اينكه اساس كار بايد تلاوت قرآن باشد و به آن بيشتر پرداخته شود، خطاب به دانش آموزان تأكيد كرد: تمام شرايط استجابت دعا براي شما فراهم است.

 امام جمعه پاكدشت خاطرنشان كرد: معنويت در زندگي نقش اساسي دارد، وقتي معنويت در كار باشد، كار جلو مي افتد وگرنه بايد كار را به زور انجام داد.

 آرامش در معنويت است و نه ثروت

وي به اثر تربيتي قرآن و دعا اشاره كرد و ادامه داد: اعتقادات ريل زندگي است، اعتقاد به اينكه بايد نماز خواند و با خدا ارتباط گرفت؛ چه خوب است هر وقت به بحران رسيديم به جاي تلاش و رهايي از بحران و كمك از ديگران وضو گرفته و قرآن و نماز بخوانيم؛ هيچ چيز به اندازه دعا به هنگام بحران به انسان آرامش نمي دهد؛ وقتي كسي اهل توكل و دعا باشد، قويترين قدرت را در اختيار دارد.

 حجت الاسلام لزومي آرامش را در معنويت دانست و نه ثروت و اضافه كرد: ياد خداست كه انسان را مي‌سازد، اگر آدم خودش را با ياد خدا صيقل دهد، پيروز است، آنچه كه انسان را صفا مي دهد، ذكر و ياد خداست و برنامه هايي مانند اعتكاف، متأسفانه عده اي از اين معنا فاصله گرفته و ضربه به آينده خود خواهند زد.

 گفتني است اعتكاف دانش آموزي پاكدشت به همت انجمن اسلامي دانش آموزان براي نخستین بار در اين شهرستان با حضور معتكفين دختر و پسر در 2مسجد شهر پاكدشت برگزار شد.

ارسال نظرات