عضو کارگروه مجمع عالی بسیج تربت حیدریه در گفتگو با "بسیج" مطرح کرد
عضو کارگروه مجمع عالی بسیج تربت حیدریه یکی از مشکلات مبلغان دینی در شهرستان‌های رشتخوار و تربت حیدریه را فقدان خانه عالم عنوان کرد و گفت: از مجموع ۱۹۶ روستای شهرستان‌های تربت حیدریه و رشتخوار، تنها ۳۰ روستا، دارای خانه عالم هستند.
کد خبر: ۸۷۰۰۰۶۱
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۷
حجت الاسلام محمدعلی فاطمیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: در اجرای طرح هجرت طلبه ای که از شهریه امام عصر(عج) بهره مند است باید این انگیزه را داشته باشد که هجرت کند و به تبلیغ امور دینی بپردازد، لذا اگر این مهم در سراسر کشور تسری پیدا کند بسیاری از امورات دینی برای مردم سهل و آسان می شود.
 
وی تصریح کرد: مهمترین فعالیت مبلغ دینی جذب جوانان و نوجوانان است که در کنار آن آشنائی مردم مناطق محروم با احکام و مسائل دینی و شرعی می تواند پازل فعالیت طلبه ها را تکمیل کند.
 
فاطمیان ادامه داد: هم اکنون در شهرستانهای تربت حیدریه و رشتخوار ۱۲۰ مبلغ دینی فعال هستند که از این تعداد ۶۲ طلبه در قالب طرح هجرت به مناطق محروم اعزام شدند.
 
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی تربت حیدریه اذعان کرد: در کنار این مبلغان، توان حوزه های علمیه شهرستانهای مذکور هم اضافه می شود و انها در تمام فصول سال با برگزاری کلاس های فرهنگی، احکام، آموزش قرآن، جلسات گفتمان دینی و ساماندهی برنامه جلسات قرآنی مساجد و منازل نقش بسزایی در ترویج فرهنگ دین مبین اسلام ایفا می کنند.
 
وی افزود: از مجموع ۲۵۰ روحانی فعال در این شهرستان ۳۷ نفر در طرح هجرت (زیر نظر حوزه علمیه قم) و ۲۰ نفر در طرح مستقر (زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی) فعالیت دارند.
 
فاطمیان یکی از مشکلات مبلغان دینی در شهرستانهای رشتخوار و تربت حیدریه را فقدان خانه عالم عنوان کرد و گفت: از مجموع ۱۹۶ روستای شهرستان های تربت حیدریه و رشتخوار، تنها ۳۰ روستا، معادل ۱۵ درصد آنها، دارای خانه عالم هستند.
 
رئیس اداره تبلیغات اسلامی تربت حیدریه ابراز امیدواری کرد تا با کمک خیرین و همچنین اعتباراتی که از سایر نهادها و دستگاههای اجرائی به این امر خدا پسندانه تعلق می گیرد روستاهای پر جمعیت در شهرستانهای تربت حیدریه و رشتخوار از خانه عالم برخوردار شوند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها