خبرگزاری بسیج: بدنبال بارش های شدید اخیر باران و تگرگ و وقوع سیل در چندین روستا از توابع هشترود، کمک های امدادی هلال احمر در میان خانوارهای آسیب دیده از سیل توزیع شد.
کد خبر: ۸۷۰۰۰۵۹
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج در اذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان، رئیس جمعیت هلال احمر هشترود گفت: بدنبال بارش های شدید اخیر باران و تگرگ و وقوع سیل در چندین روستا از توابع هشترود جمعیت هلال احمر در سه مرحله وارد امدادرسانی شد.

علی احمدپور ادامه داد: در روز نخست به محض دریافت خبر وقوع سیل و آبگرفتگی در چندین روستا تیم های امدادی جمعیت هلال احمر به مناطق سیل زده مراجعه کرده و اقدام به تخلیه سیلاب و گل و لای از منازل و معابر کردند که در این روز علاوه بر خود شهر هشترود به هشت روستای سیل زده مراجعه و اقدامات امدادی لازم صورت پذیرفت.

وی افزود: در روز دوم تیم های ارزیاب هلال احمر برای بررسی خانوارهای آسیب دیده به روستاها مراجعه و تعداد خانوارهای آسیب دیده از سیل را احصا کردند.

رئیس جمعیت هلال احمر هشترود ادامه داد: درمرحله سوم در خواست ارسال اقلام امدادی و بسته های غذایی از مرکز استان شد که در نهایت با دستور مدیر عامل استان و معاون امداد و نجات، اقلام امدادی از تبریز بارگیری و به روستاهای سیل زده ارسال و در میان خانوارهای آسیب دیده توزیع شد.

احمدپور رئیس خاطرنشان کرد: اقلام توزیعی شامل 50 بسته ست مواد غذایی حاوی «برنج، روغن نباتی، کنسرو ماهی، کنسرو لوبیا، قند، چای، نخود، عدس، لپه و شکر»، 50 بسته ست ظروف شش نفره 20 قطعه ای شامل «قوری و بشقاب و قاشق و لیوان و پارچ آب کاردو ...»، 100تخته موکت و 200تخته پتو بوده که در میان خانوارهای آسیب دیده از سیل در روستاهای عزیزکندی و نصیرآبادعلیا و سفلی بایقره رود، بیک کندی، آغچه رود، مغامیر و ینگجه از توابع هشترود توزیع شد.

ارسال نظرات