یادواره چهار شهید غریب و آزاده ای که زمان اسارت در اردوگاه های عراق به شهادت رسیده بودند در محل حسینیه امام خمینی (ره) تربت حیدریه برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۰۰۰۴۶
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، در این مراسم معنوی که شب گذشته با حضور مسئولین و خانواده های شهدا و ایثارگران برگزار شد، امام جمعه تربت حیدریه طی سخنانی شهدا را گنجینه طلایی ملت ایران عنوان کرد و افزود: شهدای انقلاب اسلامی ایران به منزله ذخایر و گنج گرانبهائی هستند که در هر مرحله از زمان با مراجعه به خصوصیات و مصادیق بارز آنها می توان الگویی برای زندگی فردی و اجتماعی خود پیدا کرد.
 
حجت الاسلام محمدرضا عصمتی امنیت و اقتدار امروز نظام اسلامی ایران را مرهون شهدا دانست و بیان کرد: اگر در این آشفتگی و بی ثباتی منطقه، جمهوری اسلامی ایران صاحب اقتدار و ثبات امنیت است همه را مدیون شهدا و ایثارگرانی می داند که با اخلاص وجود از تمامیت ارضی و ایمانی ملت ایران دفاع کردند.
 
وی اظهار کرد: در بین این شهدا آزادگانی بودند که زمان اسارات با تحمل رنج و سختی در اردوگاه‌های عراق پیام مقاومت و ایستادگی را حتی در خاک کشور متجاوز به نسلهای آینده انقلاب منتقل کردند.
 
محمد حسینعلی زاده رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تربت حیدریه در ابتدای این مراسم گفت: آزادگان آبروي ملت و حق بزرگي بر ما دارند و باید در همه عرصه ها از آنها تجليل به عمل آيد، به همين منظور فرصت بسيار مقتنمي به وجود آمده تا در ماه ضيافت الهي آزادگان غیورمرد خطه تربت حیدریه با حضور در ضیافت شهدا از خان گسترده به نام این حماسه آفرینان متنعم شوند.
 
شهرستان تربت حیدریه دارای ۶۷۵ شهید و ۱۴۴ آزاده و ۲۵۰۰ جانباز است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها