عضو کمیسیون اصل 90 مجلس در گفتگو با "بسیج":

تصویب طرح یک فوریتی ساماندهی نظام پرداخت حقوق و مزایا/حقوق‌های بالاتر از سقف تعیین شده به خزانه کشور بازگردانده می‌شود

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بیان داشت: حقوق‌هایی که بالاتر از سقف تعیین شده از تاریخ اول فروردین ۹۲ پرداخت شده باید به خزانه کشور بازگردانده شود.
کد خبر: ۸۷۰۰۰۴۴
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۴
حجت‌الاسلام حسن نوروزی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: پس از افشای پرداخت‌های نجومی در قالب حقوق و مزایا و پاداش به مدیران دستگاه‌ها و بانک‌ها، نمایندگان ملت طرح یک فوریتی ساماندهی نظام پرداخت حقوق و مزایا در مجلس را تصویب کردند تا ابتدا در این طرح ضربتی پرداخت‌های این چنینی کنترل و مهار شود.
 
وی تصریح کرد: آنچه که در مرحله اول این طرح آمده کنترل و مهار پرداختی‌ها و دریافتی‌ها در قالب حقوق و مزایاست، یعنی همان قراردادی که در قانون مطرح شده که باید مدیران ارشد دولتی و دستگاه‌ها نهایتا ۱۰ برابر حقوق یک کارمند معمولی دریافتی داشته باشند.
 
نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر بنا باشد که در کشور به پرداخت حقوق‌های نجومی عادت کنیم باید علاوه بر بودجه جاری، اعتبارات عمرانی را هم به مدیران ارشد دستگاه‌های اجرایی اختصاص دهیم، لذا همه در برابر قانون یکسان هستند و باید ضوابط را رعایت کنند.
 
عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از دریافتی‌ها برخی مدیران در دستگاه‌های اجرائی انتقاد کرد و بیان داشت: این نوع مسابقه‌ای که مدیران در بانک‌ها، وزارت بهداشت گذاشتند، ممکن است به سایر نهادها و کارکنان تسری پیدا کند.
 
وی تاکید کرد: باید پرداخت‌ها متعادل باشد و مدیران ارشد بر طبق سوابق کاری و سنوات و تخصص خود و بر طبق قانون، سقف دریافتی ها را حتماٌ رعایت کنند.
 
حجت‌الاسلام نوروزی اذعان کرد: طبق طرح یک فوریتی ساماندهی نظام پرداخت حقوق و مزایا در مجلس، حقوق‌هایی که بالاتر از سقف تعیین شده از تاریخ اول فروردین ۹۲ پرداخت شده باید به خزانه کشور بازگردانده شود و دیوان محاسبات اداری و سازمان بازرسی کشور همراه و همگام با نظارت مجلس شورای اسلامی مکلف به اجرا و نظارت بر این طرح هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار