كارآفرين اقتصادمقاومتی در ملکشاهی گفت: فعالیت در عرصه اقتصادمقاومتی نیاز به تلاش و پشتکار دارد.
کد خبر: ۸۶۹۹۹۶۷
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج ملکشاهی؛ در چند سال اخیر واژه ی جدید "اقتصاد مقاومتی" به ادبیات اقتصادی کشور اضافه و به فراخور حال و روز اقتصاد کشورمان مورد بحث قرار گرفته است. "اقتصاد مقاومتی" یعنی آن اقتصادی که در شرایط فشار، در شرایط تحریم، در شرایط دشمنی ها و خصومت های شدید می تواند تعیین کننده ی رشد و شکوفایی کشور باشد.

امروزه در راستاي تحقق اقتصادمقاومتي و مقاومتي كردن اقتصاد كشور و همچنين مقابله با تحريم هاي اقتصادي عليه جمهوري اسلامي ايران، بسياري از مردم كشور به فعاليت و توليد در عرصه هاي اقتصادمقاومتي روي آورده اند.

هوشنگ موسي نيا یکی ازشهروندان شهرستان ملكشاهي است که در راستای تولید و اقتصاد مقاومتی گام برداشته است و به پرورش ماهي می پردازد.

"
هوشنگ موسی نیا"، كارآفرين اقتصاد مقاومتی در شهرستان ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار ما، گفت: از سال گذشته شروع به فعالیت درعرصه اقتصادمقاومتی با احداث 2 استخر پرورش ماهی در زمینی به مساحت 5000 متر در شهرستان ملکشاهی نمودم.

وی اظهارکرد: در این مزرعه علاوه بر استخر پرورش ماهی دارای 700 اصله باغ میوه در زمینی به مساحت 40 هزار متر مربع می باشم.

موسی نیا افزود: در راستای پرورش ماهی در عرصه اقتصادمقاومتی مبلغ 20 میلیون تومان از بسیج سازندگی سپاه ناحيه ملکشاهی تسهیلات دریافت کردم و از حمایت های این نهاد برخوردار می باشم.

پرورش دهنده ماهی اضافه کرد: استخر های پرورش ماهی این مزرعه ظرفیت 4 تن ماهی را دارند و بچه ماهی از "کلم" وارد شهرستان ملکشاهی شده و بعد از پرورش در استخرها در زمان 5 الی 6 ماه روانه بازار مصرف می شوند.

وی تصریح کرد: در ابتدای کار بامشکل برق رسانی به مزرعه مواجه بودم که پروژه برق رسانی با کمک و همکاری جهادکشاورزی با هزینه 70 میلیون تومان انجام شد.

كارآفرين اقتصادمقاومتی در شهرستان ملکشاهی تلاش و پشتكار را عامل موفقيت در عرصه اقتصادمقاومتي عنوان كرد و گفت: فعالیت در عرصه اقتصادمقاومتی نیاز به تلاش و پشتکار دارد.

موسی نیا در خصوص مشکلات این طرح اقتصادی گفت: از مهمترین مشکلات این طرح راه دسترسی به مزرعه است که از مسئولین انتظار دارم در خصوص بهسازی جاده
ارتباطی این مزرعه تلاش نمایند.

پرورش دهنده ماهی در ملکشاهی؛ دریافت تسهیلات قرض الحسنه، رفع مشکل راه ارتباطی، را از مهمترین انتظارات از مسئولین عنوان کرد و افزود: از مسئولین انتظار داریم تسهيلاتي که به بخش تولید و اقتصاد مقاومتی اختصاص پیدا می کند دارای سود کم و قرض الحسنه باشد.

كارآفرين اقتصاد مقاومتی در ادامه گفت: در شهرستان ملکشاهی ظرفیت ها و پتانسیل های قراوانی در عرصه اقتصادمقاومتی وجود دارد اما نیاز به مدیریت مسئولین و تلاش و پشتکار جوانان دارد.

وی افزود: در کنار استخرهای پرورش ماهی دارای 700 اصله باغ میوه از جمله : بادام، گردو، انگور، انجیر و انار می باشم.

ارسال نظرات