بازیگر بسیاری از آثار تلویزیونی و سینمایی با اعلام اینکه آنقدر در مباحث فرهنگی ضعیف عمل کرده ایم که از ولنگاری در فرهنگ و هنر صحبت می شود از ساخت فصل سوم ستایش در سال آینده خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۹۹۶۱
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، داریوش ارجمند بازیگر تلویزیون و سینما در رابطه با ولنگاری فرهنگی، اظهار داشت: ولنگاری فرهنگی یعنی بی توجهی به هویت ایرانی و اعتقاد اسلامی، ایرانی، متاسفانه آنقدر به مباحث فرهنگی آسان نگاه می کنند، همین امر سبب شده، شرایطی به وجود بیاید که از ولنگاری فرهنگی حرف میزنیم.

وی در همین رابطه افزود: مگر ولنگاری معماری در این مملکت وجود ندارد، مگر ولنگاری موسیقی در این سرزمین دیده نمی‌شود، چرا باید حبیب محبیان در روستایی در شمال کشور غریبانه خاک شود، خواننده‌ای که شاعران بزرگ تاریخ کهن این سرزمین را خوانده است. چرا خانه موسیقی در ایران نتواند مراسمی در شان نام آن مرحوم بگیرد، نحوه برخورد با فوت حبیب محبیان خودش ولنگاری فرهنگی است.

وی با اشاره به اینکه امثال داریوش ارجمند نباید برای رهایی از ولنگاری فرهنگی راهکاری بیابند، گفت: سیاست گذاران فرهنگی و کنترلچی های فرهنگی باید درصدد مبارزه با ولنگاری فرهنگی باشند.

بازیگر" کشتی آنجلیا" با اعلام اینکه تمایلی ندارد در خصوص ولنگاری فرهنگی صحبت کند،گفت: می توانم در خصوص سفارش نقش ها و پول هایی که صرف خرید نقش ها می شود، صحبت کنم. آن کسی که در مورد ولنگاری فزهنگی حرف زده براساس مطالعه از صدها گزارش بوده است، چرا نمی گویند در دفاع مقدس یا مسائل هسته‌‌ای ولنگاری داریم؟ پس در این زمینه آنقدر بد عمل کرده‌ایم که هشدارهای لازم را دریافت می کنیم.

ارجمند با اعلام اینکه به ارقام نباید توجه کنیم، گفت: اینکه من ۵۰ فیلم بازی کردم یا ۲۰ فیلم ساختم و حتی اینکه فروش فیلم من از ۲۰ میلیارد تومان گذشته است، صورت مسئله را پاک نمی کند، سینمای شریف دهه ۷۰ که تقوایی، مهرجویی، واروژ کریم مسیحی فیلم می ساختند، چه شد؟ چه بلایی سر آن آمد؟ نظامی گری در جهان از تیرکمان به ساخت بمب اتم رسیده است، این مسئله یعنی که تکنولوژی پیشرفت کرده است. ولی آیا انسانیت افراد همه بیشتر شده است؟
 
وی در پایان در رابطه با وضعیت فصل سوم سریال "ستایش" گفت: ساخت سری جدید این فیلم به سال آینده موکول شده است.

ارسال نظرات