پایگاه شهید ادبیان کرمانشاه اقدام به کاشت سبزی ، چمن و یونجه در محوطه پایگاه با استفاده از سیستم آبیاری قطره ای نموده است.
کد خبر: ۸۶۹۹۸۲۵
|
۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۰۷:۳۱

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: پایگاه شهید سر لشکر حاج حسین ادبیان در راستای اقتصاد مقاومتی و استفاده از پتانسیل های موجود در محوطه پایگاه تصمیم به کاشت سیفی جات در حیاط پایگاه نمود . این طرح  بدون هزینه و تنها با تلاش و فعالیت بسیجیان انجام شد . کاشت و داشت یونجه، چمن ، هندوانه ، پونه ، گوجه ، بادمجان، گل های رز ، محمدی و ... برای ایجاد محیطی دلنشین به منظور تاسیس پارک صالحین جهت استفاده بسیجیان صورت گرفت که از یونجه برای تغذیه طیور مرغداری این مجموعه استفاده می شود.

لازم به ذکر است : در این پروژه به کمبود آب در کشور اهمیت زیادی داده شده است به گونه ای که برای آبیاری هندوانه و گوجه از آب دور ریز استخر ماهی قرمز این پایگاه استفاده می شود و برای تمامی گلها ، چمن و حتی سبزیجات از سیستم آبیاری قطره ای استفاده شده است و  تنها با هزینه ناچیز قطعات اولیه و با ذوق و استعداد بسیجیان این پایگاه طراحی و ساخته شده است.

 امیدواریم در تمامی مجموعه ها و حتی حیاط منازل جهت صرفه جوی در مصرف آب از سیستم آبیاری قطره ای استفاده شود . بسیجیان با اجرای این طرح نشان دادند  اقدام و عملی هرچند کوچک در حوضه اقتصاد مقاومتی قابل انجام است.

انتهای پیام /ت

ارسال نظرات