خبرهای داغ:
سردار سلامی گفت:ما اگر آن روزها نجنگیده بودیم، این روزها از دشمنان بزرگ شکست می خوردیم و مطمئن باشید که بنیان های ایستادگی و مقاومت ایران در کالبد این ملت در آن دوران شکل گرفت و آنجا ما آموختیم که قدرت حقیقی در کجاست و از چه قدرتی نباید ترسید و بر چه قدرتی باید تکیه کرد.
کد خبر: ۸۶۹۹۷۴۶
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج،سردار سلامی جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران در همایش مشترک راهیان نور(تجلی اخلاص) ضمن تشکر از زحمات همه مسئولان به خصوص مسئولان آموزش و پرورش در امر راهیان نور گفت: واقعیت این است که هر ملتی، هویت فرهنگی و شخصیت، اعتبار و منزلت حقیقتی خویش را از سرچشمه هایی دریافت می کند.

وی ادامه داد: هر ملتی برای ترسیم عناصر اصلی ساختمان شخصیت و هویت خود مبدا و منشا هایی دارد و گاهی از واقعیت های تاریخی سازنده این شخصیت و هویت هستند و گاهی یک مطلب اعتقادی و سنت های به جا مانده از گذشته و گاهی یک ملت سرگردان و رها، هویت خویش را تحت تاثیر عناصر فرهنگی بیگانه در پیش می گیرد.

سردار سلامی با بیان اینکه ملت ایران، سرچشمه های عظیم و عمیقی برای ترسیم نقشه های فرهنگی خود دارد، خاطر نشان کرد: اسلام به عنوان یک مکتب عالی و سرشار از انسانیت، یک منبع بی پایان برای رستگاری ملت هاست و قرآن به عنوان منبع الهی، کامل ترین کتاب آسمانی است که نقشه راه سعادت را به ما انسان ها بیان می کند.

وی تاکید کرد: اما در کنار مرسوله درخشان اسلام که در قرآن و سیره پیامبر و ائمه(ع) ظهور می یابد، بخشی از واقعه هایی هستند که در تار و پود زندگی ما نقش بستند و بخشی از تفکر،  باور و اعتقاد ما را شکل می دهند.

جانشین فرماندهی سپاه گفت: عاشورا یکی از آن وقایع است و زمان نتوانسته است ذره ای غبار بر چهره درخشان آن بنشاند و هر سال عاشورا درس های جدیدی به ما می آموزد که در متن واقعیت های آن قرار می گیریم و باشخصیت های آن، ارتباط عمیق برقرار می کنیم.

سردار سلامی گفت: اگر وفاداری،فداکاری،ایثار،گذشت، فدا شدن،صدق نیت و وفای به عهد، جزئی از الگوی رفتاری ماست، اینها همه عناصری هستند که از عاشورا در وجود ما جلوه گر شده اند.

سردار سلامی با بیان اینکه دفاع مقدس در امتداد عاشوراست، گفت:عاشورا تراکم ظهور فضیلت ها در یک زمان کوتاه اما با اثر و امتدادی بی نهایت در متن زمان است و در حد ظرفیت و تحمل امام مسلمین و اصحاب آن حضرت اتفاق اتفاده است.

وی ادامه داد:ما اگر آن روزها نجنگیده بودیم، این روزها از دشمنان بزرگ شکست می خوردیم و مطمئن باشید که بنیان های ایستادگی و مقاومت ایران در کالبد این ملت در آن دوران شکل گرفت و آنجا ما آموختیم که قدرت حقیقی در کجاست و از چه قدرتی نباید ترسید و بر چه قدرتی باید تکیه کرد.

وی ادامه داد:دفاع مقدس در حد تحمیل ظرفیت های ما انبساطی در زمان دارد تا آن تراکم در طول یک زمان وسیع برای ما قابل تحمل باشد اما آرمان ها، اهداف و آرزوها و تمام آنچه که در میان یاران عاشورا به عنوان نقاط مستحکم ثبات و پایداری و مقاومت بود، در دفاع مقدس ظهور یافت و عاشورا در دفاع مقدس تکرار شد و دفاع مقدس یک واقعه ای از تاریخ ما نیست که ما آن را به عنوان یک داستان مرور کنیم بلکه واقعه ای است که بخش مهمی از فرهنگ نوین ملت ایران را براساس ارزش های اسلام ساخت.

جانشین فرماندهی کل سپاه پاسداران افزود: دفاع مقس برای ما ارزش های بزرگی به ارمغان آورد، اعتبار و منزلت ملت ما را در جهان استحکام بخشید و ارتقا داد؛از ملت ایران یک ملت تسخیر ناپذیر، با ایمان، فداکار، شکست ناپذیر، با روح و مقاومت، ثابت قدم، نفیس،شجاع، ایثارگر، معتقد به ارزش های دینی خود ساخت.

سردار سلامی گفت:هیچ چیز دیگری نمی توانست سیمای اجتماعی سیاسی و فرهنگی کشور را جز دفاع مقدس متحول کند؛ بنابراین واقعیتی که دارای این همه فضیلت است و با خود این همه دستاوردهای بزرگ دارد نباید متعلق به یک نسل و در گوشه ای از تاریخ مبحوس و متوقف باقی بماند و باید حرکت کند و نسل های بعد را بسازد.

وی ادامه داد: فرهنگ دفاع مقدس باید نسلی به نسلی دیگر منتقل شود و عناصر این فرهنگ را در جایی نمی توانیم بیابیم و هرگز نمی توان فداکاری را بدون مصداق آن در میدان و در روح ملت تزریق کرد.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران تصریح کرد: دفاع مقدس بذر زیباترین نقش های جاودان وجود یک ملت را در جامعه ما و در یک مقیاس بزرگ در جغرافیای وسیع تر در بخش های مختلف جهان کاشت؛ پس هر حرکتی برای ایجاد ارتباط عمیق بین نسل های جدید و آن واقعیت بزرگ، یک کار واقعی است و بخش مهمی از رسالت انقلابی ماست.

سردار سلامی با بیان اینکه جنگ، ظرفیت های پنهانی ملت ما را آشکار کرد،گفت: دفاع مقدس قدرت حقیقت اسلام را در مقابله با دشمن نشان داد و یک فرمول جدید برای آزادی مسلمانان از اسارت و بردگی  و یک مدلی نوین برای غلبه بر قدرت های ظاهری ساخت.

جانشین فرماندهی سپاه ابراز داشت: هیچ کس نمی تواند قبول کند که اگر تمام دنیا جمع شوند، نمی توانند به یک ملت پیروز شوند اما ما در میدان عمل جنگ هشت ساله ، آشکارا این حقیقت را ثابت کردیم و همه فهمیدند که باید با ایران با منطق صحبت کنند و تجاوز به این مملکت دیگر جوابگو نیست.

وی افزود:حزب الله لبنان و مردم مظلوم فلسطین با همین حقیقت توانستند پیروز شوند؛ این حقیقت که اتصال آیات الهی با صفحه ای روی زمین که منجر به تکیه بر قلب شد، مانند داستان حضرت ابراهیم (ع).

جانشین فرماندهی سپاه تاکید کرد: بعد از جنگ فهمیدیم، اراده هیچ قدرتی نمی تواند ما را از خودباوری و اراده بازدارد و جوانان ما باید بدانند که چگونه به اینجا رسیده ایم؛رشادت کردیم،جانباز شهید دادیم،استخوان شکستیم تا امروز بر قله افتخار بایستیم.

سردار سلامی افزود: امروز اگر فرزندان ما به عنوان مدافع حرم، استوار و قائم به ایمان الهی می ایستند و پیکرهایشان را ما تشییع می کنیم، این همان میراث معنوی به جا مانده از دوران جنگ است که جوانان ما را با منطق مقاومت و شهادت آشنا می کند.

وی ادامه داد: هرگز دشمن به ما رحم نخواهد کرد و لبخند های او ظاهری است که کینه های عمیقی در آن وجود دارد و دشمن همواره در صدد جدا کردن جوانان ما از میراث معنوی گذشته مان است؛ جوانانی که از گذشته خود منقطع می شوند بی ریشه می شوند.

جانشین  فرماندهی سپاه تصریح کرد:سرگردانی شخصیتی جزئی از جوانان آمریکاست، به طوری که آمار خودکشی در امریکا خیلی بالاست و به ازای هر خودکشی در این کشور، 50 نفر به خودکشی فکر می کنند.

سردار سلامی ادامه داد: هر دانش آموزی امریکایی که به 18 سالگی می رسد،15هزار قتل را از تلویزیون مشاهده می کنند، نرخ طلاق از سال 1340 از 40  درصد به 50 درصد رسیده است، زیرا دین حاکم نیست و دین خاصیت خود را در مدرسه و خانه از دست رفته است.

وی افزود:مدرسه، بزرگترین معلم درس آموز یک جوان است، نه تنها درس و مشق بلکه درس حیات است،وقتی ارزش هایی که در خانه و مدرسه وجود دارد با هم تر کیب می شوند یک شجره طیبه تشکیل می دهند و ما می خواهیم چنین جوانانی بسازیم.

جانشین فرماندهی سپاه پاسداران ابراز داشت: مشعل انقلاب نه تنها برای یک نسل بلکه برای همه افراد، درخشنده است؛ هر گز نمی خواهیم به یک کشور عادی در جهان تبدیل شویم و نجات همه حتی جوانان غرب رسالت ماست و اگر چنین نبود رهبر به آنها نامه نمی نوشت؛رهبردلش  برای همه جوانان می سوزد و با این روش انقلاب پیش می رود.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: دانش آموز بیشترین تاثیر خویش را از آموزگاران می گیرد، بیشتر از پدر و مادر آنها را قبول دارد،آنها نقطه مرجع دانش آموز هستند.

وی در پایان تاکید کرد: راهیان نور گشایشی به سمت نور است و درود به همه عزیزانی که برای سعادت این جامعه تلاش می کنند و هیچ چیز بالاتر از این نیست که هر شخصی یک نفر را در جامعه احیا کند که موجب احیای کل جهان می شود و هیچ خدمتی عزتمندتر از این نیست.

ارسال نظرات
پر بیننده ها