نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بودجه‌های قطره‌چکانی دولت راه آهن را به ارومیه نمی‌رساند بنابراین باید دولت امسال بودجه مناسبی به این پروژه تخصیص دهد.
کد خبر: ۸۶۹۹۷۳۸
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، سید هادی بهادری به تشریح آخرین وضعیت پروژه خط آهن ارومیه-مراغه پرداخت و اظهار داشت: بنا به قولی که وزیر راه قبل از سفر ریاست جمهوری در رابطه با پروژه ملی خط آهن ارومیه- مراغه دادند مقرر شد امسال بودجه خوبی برای این پروژه اختصاص داده شود تا سال آینده شاهد اتمام آن و بهره‌برداری از این پروژه باشیم.

وی به برخی راهکارهای پیشنهادی در رابطه با رفع مشکل پروژه خط آهن ارومیه اشاره کرد و گفت: با پیمانکار پروژه خط آهن ارومیه مذاکراتی صورت گرفته و مقرر شده است تا روش قرارداد تغییر کند، پیمانکار این پروژه مشوق می‌خواهد و رایزنی‌های لازم در این مورد در حال انجام است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با بودجه‌های قطره‌چکانی اتمام این پروژه چندین سال دیگر به طول می‌انجامد افزود: خوشبختانه پیمانکار این پروژه از نظر مالی مشکلی ندارد و خود راضی به سرمایه‌گذاری در آن است و امکان اینکه این پروژه به خود پیمانکار واگذار شود زیاد است که در این صورت بدون مشکل در کمترین مدت شاهد اتمام پروژه خواهیم بود.

بهادری، سرمایه‌گذاری در آذربایجان‌غربی را از مهمترین راه‌کارها برای خروج از وضعیت اسفبار اقتصادی استان خواند و بیان کرد: نباید اینگونه فکر کنیم که اگر راه‌آهن ایجاد شود سرمایه‌گذاری در این استان رونق می‌یابد بلکه با ورود سرمایه‌گذار پروژه راه‌آهن پایان می‌پذیرد.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی از طرحی با عنوان پروژه قطار سریع‌السیر ارومیه-تبریز خبر داد و گفت: این طرح توسط نمایندگان استان تایید شده و در صدد هستیم که این پروژه بدون بودجه دولت و توسط سرمایه‌گذاران اجرا شود.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برنامه خود برای شهر ارومیه در مجلس گفت: یکی از مطالبات مردم ارومیه از دولت و نمایندگان ایجاد منطقه آزاد تجاری در ارومیه است اما چون منطقه آزاد تجاری ماکو وجود دارد بنابراین پیگیری ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در ارومیه در دستور کار ماست.

وی افزود: این مهم با نگرش صادرات محور و با در نظر گرفتن ارائه تسهیلات و مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای رشد و تحولات اقتصادی شهرستان ارومیه مد نظر نمایندگان استان قرار گرفته ‌چرا که معتقدیم توسعه اقتصادی آذربایجان غربی منوط به منطقه ویژه اقتصادی شدن مرکز این استان است.

ارسال نظرات