خبرهای داغ:
مدیرعامل شرکت برق آذربایجان غربی خبر داد

اجرای طرح جهادی کاهش تلفات برق در آذربایجان غربی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از استمرار اجرای طرح جهادی کاهش تلفات برق در استان با هدف رسیدن به ۱۱ درصد تلفات خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۹۷۲۱
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اکبر حسن بگلو در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد و برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اظهار داشت: برای مدیریت ایام پیک مصرف برق در تابستان نیازمند همراهی مردم و همکاری رسانه‌ها هستیم تا از هر گونه خاموشی جلوگیری شود.

وی گفت: طرح‌های متنوع تشویقی برای بخش‌های مختلف مشترکین برق آماده شده تا اجرایی شود و امیدواریم در نتیجه این مشوقها بتوانیم تیر و مردادماه که ماه‌های پیک مصرف در آذربایجان غربی است را به خوبی مدیریت کنیم.

حسن بگلو افزود: آذربایجان غربی یک میلیون 152 هزار و 700 مشترک برق دارد و از این منظر و از نظز حجم شبکه جزو 7 شرکت بزرگ ایران به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: 81.5 درصد از مشترکان برق استان خانگی و 2.5 درصد عمومی و 1.6 درصد آنان از مشترکین بخش کشاورزی هستند و 0.5 درصد از مشترکین صنعتی، 0.5 درصد روشنایی معابر و 13.5 درصد نیز از مشترکین سایر مصارف هستند.

وی اظهار داشت: در دو ماهه نخست امسال 45.8 درصد از برق مصرفی در آذربایجان غربی توسط مشترکان خانگی مورد استفاده قرار گرفت و در همین مدت بخش عمومی 8 درصد، بخش کشاورزی 16 درصد، بخش صنعتی 16.9 درصد، سایر مصارف 9.1 درصد و معابر نیز 2.8 درصد از برق استان را مصرف کردند.

حسن بگلو گفت: با بررسی آمار فوق کاهش مصرف برق در سه بخش خانگی، کشاورزی و صنعتی اولویت گذاری شده بنابراین با اعطای مشوقهای مختلف تلاش می‌شود تا در این بخشها کاهش مصرف محسوسی اتفاق بیافتد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: در سال 94 در بخش مشترکین کشاورزی 577 میلیون تومان پاداش پرداخت شد و در همین زمان یک میلیارد و 400 میلیون تومان نیز به مشترکین کم مصرف بخش صنعتی پاداش تعلق گرفت.

وی افزود: اگر در تابستان امسال هر مشترک برق در آذربایجان غربی فقط دو لامپ اضافه خود را خاموش کند دیگر خاموشی نخواهیم داشت بنابراین از مردم و رسانه‌ها می‌خواهیم برای تحقق این امر شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی را یاری کنند.

حسن بگلو اظهار داشت: اجرای طرح جهادی کاهش تلفات برق همچنان استمرار دارد و در این میان مقرر شده شهرداری‌های آذربایجان غربی با همکاری خود بستر لازم برای جلوگیری از انشعابات غیر مجاز را فراهم کنند.

وی افزود: پیش‌تر تلفات برق در استان 16.8 درصد بود که در سال 94 به 12 درصد کاهش داده شد و در سال 95 نیز این رقم به 11 درصد کاهش داده می‌شود.

حسن بگلو گفت: به‌تازگی و پس از برگزاری آزمون استخدامی 88 نفر نیروی جدید به مجموعه کارکنان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اضافه شد.

ارسال نظرات