مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی از استمرار اجرای طرح جهادی کاهش تلفات برق در استان با هدف رسیدن به ۱۱ درصد تلفات خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۹۷۲۱
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۰
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اکبر حسن بگلو در جمع خبرنگاران با تشریح عملکرد و برنامه‌های شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اظهار داشت: برای مدیریت ایام پیک مصرف برق در تابستان نیازمند همراهی مردم و همکاری رسانه‌ها هستیم تا از هر گونه خاموشی جلوگیری شود.

وی گفت: طرح‌های متنوع تشویقی برای بخش‌های مختلف مشترکین برق آماده شده تا اجرایی شود و امیدواریم در نتیجه این مشوقها بتوانیم تیر و مردادماه که ماه‌های پیک مصرف در آذربایجان غربی است را به خوبی مدیریت کنیم.

حسن بگلو افزود: آذربایجان غربی یک میلیون 152 هزار و 700 مشترک برق دارد و از این منظر و از نظز حجم شبکه جزو 7 شرکت بزرگ ایران به شمار می‌آید.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: 81.5 درصد از مشترکان برق استان خانگی و 2.5 درصد عمومی و 1.6 درصد آنان از مشترکین بخش کشاورزی هستند و 0.5 درصد از مشترکین صنعتی، 0.5 درصد روشنایی معابر و 13.5 درصد نیز از مشترکین سایر مصارف هستند.

وی اظهار داشت: در دو ماهه نخست امسال 45.8 درصد از برق مصرفی در آذربایجان غربی توسط مشترکان خانگی مورد استفاده قرار گرفت و در همین مدت بخش عمومی 8 درصد، بخش کشاورزی 16 درصد، بخش صنعتی 16.9 درصد، سایر مصارف 9.1 درصد و معابر نیز 2.8 درصد از برق استان را مصرف کردند.

حسن بگلو گفت: با بررسی آمار فوق کاهش مصرف برق در سه بخش خانگی، کشاورزی و صنعتی اولویت گذاری شده بنابراین با اعطای مشوقهای مختلف تلاش می‌شود تا در این بخشها کاهش مصرف محسوسی اتفاق بیافتد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی گفت: در سال 94 در بخش مشترکین کشاورزی 577 میلیون تومان پاداش پرداخت شد و در همین زمان یک میلیارد و 400 میلیون تومان نیز به مشترکین کم مصرف بخش صنعتی پاداش تعلق گرفت.

وی افزود: اگر در تابستان امسال هر مشترک برق در آذربایجان غربی فقط دو لامپ اضافه خود را خاموش کند دیگر خاموشی نخواهیم داشت بنابراین از مردم و رسانه‌ها می‌خواهیم برای تحقق این امر شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی را یاری کنند.

حسن بگلو اظهار داشت: اجرای طرح جهادی کاهش تلفات برق همچنان استمرار دارد و در این میان مقرر شده شهرداری‌های آذربایجان غربی با همکاری خود بستر لازم برای جلوگیری از انشعابات غیر مجاز را فراهم کنند.

وی افزود: پیش‌تر تلفات برق در استان 16.8 درصد بود که در سال 94 به 12 درصد کاهش داده شد و در سال 95 نیز این رقم به 11 درصد کاهش داده می‌شود.

حسن بگلو گفت: به‌تازگی و پس از برگزاری آزمون استخدامی 88 نفر نیروی جدید به مجموعه کارکنان شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی اضافه شد.

ارسال نظرات