خبرهای داغ:

فعالیت195 هزار دانش آموز آذربایجان شرقی از پایگاه های تابستانی

خبرگزاری بسیج: مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ شرقی از فعالیت 195هزار دانش آموز در پایگاه های تابستانی این استان خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۹۷۱۷
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی: جعفر پاشایی در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان، گفت: این تعداد دانش آموز تابستان امسال در پایگاه های تابستانی در راستای غنی سازی اواقات فراغت در رشته‌ها و فنون مختلف استفاده می کنند.

وی افزود: در همین راستا تعداد دو هزار و 150 مدرسه در اختیار پایگاه‌های تابستانی قرار می گیرد که با توجه به وجود 700 هزار دانش‌آموز در این استان و پنج هزار و 500 مدرسه، آموزش و پرورش بیش از دیگر دستگاه‌ها با موضوع اوقات فراغت درگیر است.
پاشایی ادامه داد: مقدمات کار را پس از تعطیلات نوروز برای غنی‌ سازی اوقات فراغت دانش ‌آموزان در 39 منطقه انجام داده ‌ایم و دو جلسه شورای آموزش و پرورش به این مسئله اختصاص یافته است و درصد آشنایی دانش‌آموزان با یک حرفه‌ در پایان دوره هستیم.
وی با بیان اینکه با ابزارهای دیروزی نمی‌ توان مسائل امروزی را رفع کرد،
تاکید کرد: غیر از منابع خود دستگاه‌ها، منابع جدیدی در اختیار آموزش و پرورش برای پر کردن اوقات فراغت جوانان قرار گیرد.
پاشایی با بیان اینکه آموزش و پرورش با همه ظرفیت برای غنی‌ سازی اوقات فراغت دانش‌ آموزان تلاش می ‌کند، گفت: حدود 195 هزار دانش‌آموز در رشته‌ها و فن‌های مختلف از برنامه‌های پایگاه‌های تابستانی بهره‌مند می ‌شوند و دو هزار و 150 مدرسه در اختیار پایگاه‌های تابستانی قرار دارند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان از برگزاری اردوگاه‌های موقت برای اعزام دانش‌آموزان به مکان های سیاحتی و زیارتی خبر داد و افزود: در آذربایجان شرقی مشارکت دستگاه‌ها برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان بسیار مطلوب است، به طوری که سال گذشته در اردوهای طرح هجرت سه بیش از 60 هزار دانش‌آموز حضور یافتند.
وی گفت: امسال تلاش می‌ کنیم حتی‌المقدور کسانی که وارد پایگاه‌ها می ‌شوند از امکانات اردوگاهی برخوردار شوند.
رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان‌ شرقی نیز در این نشست، از اختصاص سه پایگاه این جمعیت برای غنی سازی اوقات فراغت جوانان شهر تبریز در ایام تعطیلات تابستانی خبر داد.
سعید کنعانی اظهارکرد: هر سال با آغاز تابستان بحث ضرورت غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان مطرح می ‌شود که در همین راستا طرح تابستانی نشاط و امید هلال احمر را آغاز کرده ‌ایم و هدف این است که اعضای جوان هلال احمر در سه ماهه تابستان اوقات خود را به مفیدترین شیوه سپری کنند.
وی افزود: جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی تعداد 24 شعبه در استان دارد که برای هر شعبه یک پایگاه غنی‌سازی اوقات فراغت تعریف کرد‌ه‌ایم و در تبریز نیز سه پایگاه تعریف شده است.
کنعانی ادامه داد: آموزش رشته امداد و کمک‌ های اولیه جزو اولویت‌های ما در طرح های تابستانی است و آموزش رشته‌هایی مثل زبان انگلیسی، مهارت‌های زندگی، رباتیک، ترفندهای کامپیوتری و سفال نقش برجسته را هم برگزار می ‌کنیم.
وی ، از برگزاری المپیاد استانی طرح دادرس(دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) خبر داد و گفت: این المپیاد متفاوت از سال‌های قبل و در منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس برگزار خواهد شد.
رئیس جمعیت هلال احمر آذربایجان ‌شرقی همچنین از برگزاری مسابقات ورزشی رفاقت مهر توسط این مجموعه در تعطیلات تابستانی خبر داد.
کنعانی با بیان اینکه امسال برگزاری کلاس‌های رایگان کمک‌های اولیه برای کارمندان و خانواده‌های آنها را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت: این جمعیت لوح سپاس دستگاه برتر در جهت مبارزه با سوء مصرف مواد مخدر را از دست وزیر کشور دریافت کرده است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها