پس از پایان مرحله سکوت مسئولین و نهادهای متولی امر مقابله با منکرات در سطح جامعه، از عصر روز گذشته این برخورد وارد فاز مانور شد!
کد خبر: ۸۶۹۹۷۰۸
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج آذربایجان غربی، اینکه وضعیت جامعه از لحاظ فرهنگی و به خصوص از بابت پوشش در ظرایط نامناسبی قرار دارد را همه اعم مسئولین، متولیان و مجریان طرح های مختلف فرهنگی قبول دارند. حال اینکه این پذیش را به صورت علنی بیان کنند یا خیر موضوعی است که باید از خودشان پیگیر باشیم.

اما از چند ماه گذشته اخطارهایی جدی از سوی رسانه های مختلف در خصوص نزدیکی به فصل گرما و نوع پوشش در این فصل انعکاس می یافت که نشانگر اهمیت موضوع و نیز ضرورت پرداختن دستگاه های دخیل در ساماندهی اوضاع پوشش و سایر معضلات فرهنگی بود.

ولی متاسفانه شاهد این امر بودیم که متاسفانه با تمام توصیه ها و تاکیدات رسانه ای، هیچ کدام از نهادها و دستگاه های متولی در این زمینه اقدامی انجام نداده و متاسفانه توجهی به چنین تذکرات دلسوزانه نداشتند.

تا اینکه با شروع فصل گرما بار دیگر شاهد بروز مدل های جدید و بدتر از دوره های قبل در سطح شهر شدیم که ناشی از کم توجهی و بعضا بی توجهی نهادهای ساماندهی کننده و نیز بیخیالی در خصوص وضعیت فروشگاه های پوشاک سطح شهر بود.

در این شرایط و در حالی که قشر متعهد جامعه منتظر اقدام عملی و مناسب از سوی نهادهای متولی ساماندهی بودند، روز گذشته و در اتفاقی جالب توجه مانوری به منظور برخورد با منکرات همزمان با سراسر کشور و در سطح آذربایجان غربی به مرحله اجرا درآمد! مانوری که تنها می توان نام مانور بر آن نهاد و نه چیز دیگر!

این مانور که به گفته فرمانده انتظامی استان با مشارکت چندین دستگاه برگزار شد، طی 2 ساعت و در زمانی که به دلایل مختلف نظیر نزدیکی به افاطر و نیز آفتاب وسط آسمان موارد ضدفرهنگی در خیابان ها کمتر از دیگر زمان ها است برگزار شده و برخی اماکن هدف گذاری شده توسط آمرین به معروف بررسی شدند.

حال جای سوال اسنجاست که آیا در شرایطی که مصادیق ضدفرهنگ در جامعه رو به فزونی گذارده و شاهد آزادی فروش تمام موارد ضدفرهنگ در خیابان ها و سطح شهر هستیم، برگزاری این چنین مانوری آن هم در ساعات و اماکن کم ترافیک اثرگذاری مطلوب خواهد داشت یا اینکه تنها خروجی آن همین 2 ساعت خواهد بود؟

هرچند در جلسه افتتاحیه مانور تنها به چند رسانه اکتفا شده بود و تقریبا خروجی مناسبی از آن به بیرون مخابره نشد اما امیدواریم در آینده و در روزهایی که گرمای تابستان بهانه خوبی برای بیشتر شدن مصادق منکرات در جامعه خواهد بود، شاهد مراحل اصلی برنامه های امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهرها باشیم تا به این ترتیب زمینه برای مشارکت مردمی در خصوص اصلاح وضعیت جامعه نیز فراهم شود.

به هر حال مردم منتظر اقدام عملی مسئولین و دستگاه های متولی مقابله با مصادق ضدفرهنگی در جامعه هستند و این انتظار باید توسط مسئولین اجرایی این طرح ها مورد بررسی و سپس اجرای اصولی در سطح شهرها و اماکن پرتردد قرار گیرد.

ارسال نظرات