خبرهای داغ:
مدیرکل پزشکی قانونی استان قم گفت: سال گذشته 162 پرونده برای کارشناسی قصور پزشکی تشکیل شد که از این تعداد 62 مورد قصور پزشکی اثبات شد.
کد خبر: ۸۶۹۹۶۸۸
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حمید صدیقی آخا عصر امروز در نشست خبری که در اداره‌کل پزشکی قانونی استان قم برگزار شد، ضمن تبریک هفته قوه قضائیه و گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش، اظهار کرد: سازمان پزشکی قانونی به عنوان یکی از مهمترین اجزای تشکیلات قوه قضائیه برای دادرسی و احقاق حق است که برای کشف حقیقت و گسترش عدالت فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه از مجموع پرونده‌هایی که به دستگاه قضایی استان وارد می‌شود، یک سوم آن برای کارشناسی به پزشکی قانونی ارجاع داده می‌شود، تصریح کرد: این کارشناسی‌ها شامل معاینات بالینی و بخش آزمایشگاه را تشکیل می‌دهد که 80 درصد پرونده‌های ارجاعی شامل تصادفات، نقص عضو و تعیین سن است.

وی با بیان اینکه 15 درصد پرونده‌ها مربوط به بخش آزمایشگاه می‌شود، گفت: در این بخش بیشتر معاینات اجساد صورت می‌گیرد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قم با بیان اینکه مهمترین معاینات در بخش تصادفات و منازعات صورت می‌گیرد، بیان کرد: 7 هزار و 648 پرونده ناشی از تصادفات در سال 93 به پزشکی قانونی ارجاع شد که در سال 94 با کاهش دو درصدی به 7هزار و 79 مورد رسید.

صدیقی‌آخا با بیان اینکه نزاع در سال 94 نسبت به سال 93 با یک درصد کاهش مواجه بود تصریح کرد: 8 هزار و 310 پرونده در سال 93 به پزشکی قانونی ارسال شد که این رقم در سال 94 به 8 هزار و 251 پرونده کاهش یافت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قم پرونده‌های بخش تشریح اجساد را مورد اشاره قرار داد و گفت: پرونده 988 مورد مرگ مشکوک در سال 93 به پزشکی قانونی ارجاع شد که در سال 94 با کاهش هشت درصدی به 908 پرونده رسید.

وی با بیان اینکه پرونده‌های مربوط به مرگ مشکوک تنها شامل قتل و خودکشی نمی‌شد، تصریح کرد: این پرونده‌ها همچنین شامل مواردی مانند نامشخص بودن علت مرگ، قتل، تصادف، حوادث کار، اقدامات درمانی و بیمارستانی است.

صدیقی آخا ادامه داد: سال گذشته پرونده 19 مورد مرگ مشکوک به پزشکی قانونی استان قم برای رسیدگی ارجاع شد که این پرونده‌ها بار حقوقی دارند.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قم با اشاره به میزان فوتی‌های سال گذشته، عنوان کرد: 313 مورد فوت ناشی از تصادف در سال 94 به ثبت رسید که به نسبت سال 93 یک درصد کاهش داشت.

وی با بیان اینکه تصادفات در قم نسبت به سال 93 با کاهش سه درصدی مواجه بوده است، عنوان کرد: 72درصد کسانی که براثر تصادف فوت کردند مرد بوده‌اند.

صدیقی‌آخا با اشاره به حوادث ناشی از موتورسواری گفت: تصادف موتورسواری در قم نسبت به سال 93 با کاهش دو درصدی مواجه بود و 65 مورد مرگ در حوادث موتورسواری به 64 مورد کاهش یافت.

مدیرکل پزشکی قانونی استان قم در بخش دیگری از سخنان خود به رتبه استان قم در تصادفات اشاره و خاطرنشان کرد: استان قم در تصادفات از نظر فوتی رتبه 21 کشوری و به نسبت جمعیت، در رتبه 19 قرار دارد.

صدیقی آخا همچنین با اشاره به پرونده‌های مطروحه در زمینه قصور پزشکی گفت: سال گذشته 162 پرونده برای کارشناسی قصور پزشکی تشکیل شد که از این تعداد 62 مورد قصور پزشکی به اثبات رسید.
ارسال نظرات
پر بیننده ها