خبرهای داغ:
آیت الله مصباح یزدی:

آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و داعش روی جانوران درنده را سفید کرده‌اند

رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) گفت: ظلم و جنایت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها و داعشی‌ها امروز به گونه‌ای است که روی جانوران درنده را هم سفید کرده‌اند.
کد خبر: ۸۶۹۹۶۷۲
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی در سخنانی در جلسه درس اخلاق ویژه ماه مبارک رمضان که این شب‌ها در دفتر مقام معظم رهبری در قم برگزار می‌شود، با اشاره به جنایات بی‌سابقه و کم سابقه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نسبت به بشریت اظهار داشت: غربی‌ها و در راس آن‌ها آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها که امروز از جنایتکارانی چون داعش حمایت می‌کنند، در تجاوزگری و ظلم و جنایت، حقیقتاً روی هر جانور درنده‌ای را سفید کرده‌اند و این در حالی است که همواره ژست دفاع از حقوق بشر و آزادی انسان را می‌گیرند.

وی افزود: این‌ها آن قدر دنیا و ریاست و خوش گذرانی و منافع دنیوی برایشان مهم است که حاضرند برای دست یابی به آن‌ها به هر ظلم و جنایتی دست بزنند و حال آنکه از نگاه آموزه‌های دینی ما به دنیا نباید در حد یک پر کاه نیز ارزش قائل شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بیان داشت: البته این سخن بدان معنا نیست که آدمی در این دنیا در حد مقدورات تلاش و کوشش نکند اما مهم آن است که بدانیم دنیا اصل نیست بلکه همه تلاش‌ها ما در این کره خاکی باید مقدمه‌ای برای ساختن آخرتمان باشد.

وی با بیان اینکه آنچه در لسان اهل بیت (ع) مذموم است دنیا پرستی و دنیا خواهی است، گفت: کسانی که بیش از پیش حب دنیا در دل آن‌ها قرار گرفته و بویی از انسانیت واقعی نبرده‌اند مثل صهیونیست‌ها و داعشی‌ها برای رسیدن به مقاصد خود همه کاری می‌کنند و اصلاً برایشان مهم نیست که وضعیت دیگر انسان‌ها چطور می‌شود.

مصباح یزدی ادامه داد: البته در خود دنیای غرب و آمریکا نیز انسان‌های سالم پیدا می‌شود همانند برخی از کشیشان و یا شخصیت‌های علمی اما رژیم و ساختار حاکم بر این کشور یک ساختار فاسد و ظالم است که نتیجه حاکمیت آن را امروز در تحولات دنیا به عینه مشاهده می‌کنیم.

وی بیان داشت: الآن در همین رقابت‌های انتخاباتی کشور آمریکا می‌بینیم که چطور برخی از کاندیدا‌ها، آن قدر بد دهن و بی‌لیاقت هستند که حتی با مخالفت شدید مردم خود مواجه شده و برخی می‌خواستند که آن‌ها را ترور کنند.

رییس موسسه امام خمینی (ره) همچنین گفت: متاسفانه در حال حاضر عوامل فساد و جنایت در حتی برخی کشورهای اسلامی نیز وجود دارد که نمونه بارز آن رژیم حاکم بر عربستان سعودی است که خود را خادم حرمین شریفین می‌داند اما می‌بینیم که چه بلاهایی را بر سر مسلمین اعم از یمنی و بحرینی و عراقی و سوری می‌آورند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار