خبرهای داغ:
به همت معاونت بازرسی و تعالی فرماندهان ناحیه امام حسن مجتبی(ع)، نشست مودت فرماندهان پایگاه های تابعه در مجتمع آموزشی امام علی (ع) قم برگزار گردید.
کد خبر: ۸۶۹۹۵۶۸
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، در ابتدای این مراسم امیر حسین مرادی فرمانده ناحیه امام حسن مجتبی(ع) ضمن قبولی طاعات و عبادات، از حضور پر شور فرماندهان پایگاه ها و خانواده های آنها تشکر و قدردانی نمود و همچنین از پشتیبانی خانواده های فرماندهان محترم پایگاه ها در اجرای مأموریت های بسیج تقدیر و تشکر کرد و از اقدامات انجام شده در سال 94 توسط حوزه های استحفاظی گزارشی بیان نمود.

در ادامه منصور حاتمی راد به عنوان سخنران این مراسم به موضوع اقتصاد مقاومتی پرداخت و ابراز داشت: روز های پایانی جنگ جهانی دوم امریکا دست به یک اقدام وحشیانه ای زد و برای اولین بار از مخربترین بمب که بمب اتم بود استفاده کرد، جنگ در اروپا تمام شده بود اما ژاپنی ها برای اینکه تسلیم امریکا نشده بودند و امریکا بدون اطلاع قبلی با پرتاب بمب اتم به شهر هیروشیما که سالمترین شهر ژاپن در جنگ بود باعث ایجاد یک فاجعه تاریخی شد و سه روز بعد بمب اتمی دوم در شهر ناکازاکی ژاپن به کار برده شد و این دو شهر به صورت کامل ویران گردید و قریب به 300 هزار نفر کشته و ده ها هزار نفر زخمی شدند، کشور ژاپن شکست را پذیرفت و به یک کشور فقیر تبدیل شد.

وی افزود: امروز 70 سال از آن فاجعه در ژاپن می گذرد و کشور ژاپن که بعد از جنگ فقیر شده بود، بدون نداشتن منابع زیر زمینی مثل نفت، گاز و غیره امروز به یک کشور قدرتمند اقتصادی در جهان تبدیل شده است. رمز پیروزی این کشور چه بوده است؟

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه اظهار داشت: رمز پیروزی ملت ژاپن مقاومت در برابر فشار های اقتصادی بود که اینها دو کار را انجام دادند 1- اصلاح الگوی مصرف 2- تقویت فرهنگ تولید، مردم ژاپن تولید را یک امر مقدس می دانند زن و مرد دست به دست هم دادند و گفتند ما باید کشورمان را بسازیم و بیکاری را تبدیل به شغل نمائیم. که فرهنگ تولید و فرهنگ مصرف رمز پیروزی کشور ژاپن است.

حاتمی راد افزود: ژاپنی ها در بحث مصرف الگو سازی کردند: که عبارت است از 1- قناعت که امروز جایش در فرهنگ ایرانی خالی است 2- اعتدال در مصرف که زیاده روی نمی کنند 3- مصرف کا لاهای داخلی و تحریم کالاهای خارجی که همه اینها در دین اسلام ما مسلمانها آمده است و آنها از دین ما الگو برداری کرده اند و به این پیروزی رسیده اند.

وی افزود: امروز به نظر اقتصاددانان ایرانی کشور ایران از نظر اقتصادی دچار بحران شده است و اگر از این بحران نتوانیم عبور نمائیم و آن را مهار کنیم اقتصاد ایران دچار فاجعه می شود. علت اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامیدند این است که دیگر همایش گذاشتن و سخنرانی کردن دیگر بس است بایدعمل نمائیم.

این استاد دانشگاه در ادامه افزود: آیا فقط دولت وظیفه دارد که اقدام و عمل نماید نه بلکه تمام ملت ایران باید به سهم خود عمل نمایند بسیجیان با امکانات و ظرفیتی که دارند باید وارد عمل شوند مقام معظم رهبری فرمودند: من تعجب می کنم از مادری که نگران از دست دادن شغل فرزندش است و برای تهیه جهیزیه دخترش از کالاهای خارجی استفاده می کند.

گفتنی است: در پایان مراسم بعد از برگزاری نماز مغرب و عشاء سفره افطاری برپا شد. 

ارسال نظرات