آنچه که در سطح کشور با نام پوشاک خارجی عرضه می شود، تولید داخلی است که فقط مهر تولید خارج بر آن نصب می شود.
کد خبر: ۸۶۹۹۴۳۹
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به تفاوت اهمیت حمل و نقل ریلی در دنیا با کشور اشاره نمود و گفت: افزایش سوددهی بهره برداری از مسیرهای ریلی، در توسعه حمل و نقل باری است و در دنیا نیز حمل و نقل ریلی با گرایش حمل بار فعالیت می نماید در حالیکه در ایران این خطوط بیشتر برای جابجایی مسافر مورد استفاده قرار می گیرد و صنعت حمل و نقل ریلی در حوزه مسافری همواره زیان‌ده بوده است.

مهندس انصاری با اشاره به اینکه هزینه حمل و نقل باری در خطوط ریلی 10 درصد از هزینه های حمل و نقل ترانزیتی است افزود: سرمایه گذاری های لازم در زمینه خطوط ریلی انجام شده است و امید می رود فعالان اقتصادی از این ظرفیت به خوبی بهره برداری کنند.

وی با بیان این مطلب که راه آهن در نوع خود با فعالیت در زمینه تولید و تعمیر واگن های قطار، یکی از صنایع بزرگ این استان محسوب می شود خاطرنشان کرد: متاسفانه فعالیت اقتصادی و صنعتی راه آهن در سطح استان علی رغم ایجاد اشتغال برای 560 نفر، مغفول واقع شده است.

مقام عالی استان در رابطه با راه‌آهن شمالغرب عنوان کرد: این واحد یکی از بزرگ‌ترین واحدهای صنعتی استان از نظر اشتغال است و کارخانجات این واحد صنعتی فقط با داشتن 560 کارگر در خط تولید و بازسازی، ماهانه در حدود 60 واگن در این خط تولید و بازسازی می‌شود.

انصاری در ادامه به موضوع قاچاق پوشاک اشاره کرد و گفت: آنچه که در سطح کشور با نام پوشاک خارجی عرضه می شود، تولید داخلی است که فقط مهر تولید خارج بر آن نصب می شود

وی افزود: بررسی ها نشان می دهد قاچاق پوشاک در استان زنجان بسیار محدود است و صنف تولیدکنندگان پوشاک استان برای رفع مشکلات خود باید با انجام سری دوزی، توجه دستگاه ها یا واحدهایی که نیاز به پوشاک یک دست در تعداد انبوه دارند، جلب نمایند.

انصاری بر لزوم فعال تر شدن کارگروه اقتصاد مقاومتی در استان تاکید کرد و یادآورشد: امروزه اختصاص اعتبار به میزان دو برابر سهم جمعیتی استان برای فعال سازی صنایع زنجان، حاصل رایزنی مسئولان است که توانسته اند از این فرصت به نفع واحدهای تولیدی و صنعتی استفاده کنند.

استاندار زنجان برلزوم ورود جدی و سریع بخش خصوصی برای استفاده از ظرفیت ایجاد شده جهت پرداخت تسهیلات تاکید کرد و گفت: بخش خصوصی باید از وضعیت بازار تحلیل داشته باشد و بتواند به نفع خود به سرعت ازفرصت های موجود استفاده کند.

وی اظهار داشت: نمی توان تسهیلات را به تمام واحدهای تولیدی پرداخت کرد و اولویت با آن دسته از صنایعی است که سریعتر در سامانه بهین یاب برای استفاده از تسهیلات بانکی ثبت نام کرده اند.

گفتنی است دولت برای فعال سازی واحدهای صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل بیش از 160 هزار میلیارد ریال تسهیلات پیش بینی نموده که 2.8 درصد آن به زنجان تعلق گرفته است.


ارسال نظرات