مسؤول تخریب قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) بیان داشت: شهیدان ما به اخلاق زیبا در دنیا معروف شده‌اند و چیزی که نیروهای مسلح ما را با سایر نیروهای نظامی دنیا متمایز کرده، همین اخلاق و معرفت است.
کد خبر: ۸۶۹۹۴۳۴
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سردار علی ولی‌زاده شب گذشته در جمع گردان تخریب لشگر 21 امام رضا (ع) در جامعه‌الحسین (ع) اظهار داشت: انتقال تجربیات تخریبچیان بسیار مهم و حیاتی است و در مأموریت‌هایی که در پیش روداریم، تخریب بسیار کاربرد دارد. تا می‌توانید تجربیات خود را ثبت و ضبط کنید.

وی افزود: در عملیات خیبر این توفیق را داشتم که در تیپ 21 امام رضا (ع) در کنار رزمندگان مشهدی باشم. قرار بود در منطقه روطه سایتی را منفجر کنیم. این سایت در استان ناصریه عراق قرار داشت.

سردار ولی‌زاده با اشاره به اینکه نیروهای اطلاعات عملیات منطقه را به‌خوبی شناسایی کرده بودند، از علامت‌گذاری دقیق نیزارها خبر داد و بر اشراف اطلاعاتی نیروها در آن جبهه تأکید کرد.

وی همچنین گفت: مهمات جدیدی وارد عملیات کردیم که خیلی از نیروها آن‌ها را نمی‌شناختند. برادر سردار قالیباف هم در آنجا بود و چون منطقه عملیاتی آبی‌خاکی بود، همگی به‌جای پوتین چکمه داشتیم.

وی نیروهای سمت راست منطقه را تیپ 21 امام رضا (ع) و سمت چپ را تیپ قمر بنی‌هاشم (ع) برشمرد و بر شرایط سخت و دشوار عملیات مبنی بر نبودن خاکریز و جان‌پناه صحه گذاشت.

مسؤول تخریب قرارگاه خاتم‌الانبیا (ص) در زمان جنگ در ادامه اظهار داشت: عملیات عجیبی بود و ما نه سنگر داشتیم و نه خاکریز. زمین‌های کشاورزی عراق سنگرهای ما شده بود و هرلحظه امکان عقب‌نشینی وجود داشت.

وی ادامه داد: قرار شد نیروها عقب‌نشینی کنند، اما چون با دشواری منطقه را گرفته بودیم کسی حاضر به عقب‌نشینی نبود. لحظات سختی بود، با این ترفند به میان نیروها رفته و به آن‌ها گوشزد کردیم که به عقب بروید تا عراقی‌ها را بتوانیم دور بزنیم.

وی افزود: با یکی از برادران به انتهای کانال رفتیم تا به نیروها خبر دهیم. در این اثنا برادر حیدری به عقب پیچید. تیر به بالای شانه‌اش خورده و یک حفره ایجاد و در ناحیه بالای بدنش اصابت کرد.

رئیس مجمع تخریبچیان کشور با اشاره به اینکه برادر حیدری را با چفیه به کمرم بستم و او را به عقب منتقل کردم، به نقش امدادگران در جبهه‌های نبرد اشاره کرد و گفت: ترکش‌ها به حیدری می‌خورد و من به خاطر او در امان بودم.

وی افزود: در بین راه یک قناسه زن عراقی، سد راهمان بود و اصلاً نمی‌توانستم عبور کنم. حیدری را بر روی زمین گذاشتم و خودم به دنبال سایر نیروهای کمکی رفتم.

وی تأکید کرد: با برادر سردار قالیباف یک قایق آماده کردیم و به سراغ مجروحان رفتیم. علیرغم شرایط نامساعد منطقه، توانستیم تعدادی از بچه‌ها را به عقب منتقل کنیم؛ اما متأسفانه تعداد دیگری از بچه‌ها هم جا ماندند و ما نتوانستیم کاری برایشان بکنیم.

سردار ولی‌زاده در پایان سخنانش اظهار داشت: شهیدان ما به اخلاق زیبا در دنیا معروف شده‌اند. چیزی که نیروهای مسلح ما را با سایر نیروهای نظامی دنیا متمایز کرده، همین اخلاق و معرفت است. تکنولوژی و مهارت نظامی ما در درجه اول همین اخلاق و رفتار انسانی، اسلامی است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها