در قالب طرح اکرام ایتام؛

افطاری با طعم وحدت، سادگی و صمیمیت بین روزه‌داران شیعه و اهل سنت تربت جام

هیئت امنای مسجد امام جعفر صادق(ع) شهرتربت جام و پایگاه های مقاومت بسیج تابعه در حرکتی خداپسندانه هر شب سفرافطاری با طمع وحدت،سادگی وصمیمیت بین روزه‌داران شیعه و اهل سنت با اطعام 300 تا 600 نفر پهن می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۹۹۳۸۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۹
به گزارش خبرگزاری بسیج خراسان رضوی، این روزها تجملات و تشریفات چنان بر زندگی های روزمره ما سایه افکنده که باور ساده زیستن برایمان سخت شده است که به خود بقبولانیم که خارج از اسراف و ریخت و پاش های معمول هم می شود صمیمیت ومهربانی را احساس کرد.

ماه مبارک رمضان فرصت مناسبی است تا در کنار معنویات این ماه کمی هم به فکر دور شدن از زندگی های پرزرق وبرق باشیم وهنوز سادگی وصمیمیت را می توان گاه گاهی در گوشه وکنار این مرز و بوم با نگاه احسان ونیکوکاری به تماشا نشست.

این شب ها در مساجد امام جعفر صادق(ع) شهر تربت جام شاهد سفره هایی هستیم که سادگی وصمیمیت درآن موج می زند،سفره ای که در آن خبری از منوهای متنوع غذایی و رنگ ولعاب های خاص وهزینه های سر به فلک کشیده نیست،سفره ای از جنس مهربانی با چیدمانی متفاوت که صفا ، صمیمیت وهمدلی مهم ترین حاصل این سفره زیبای ساده افطاری است.

افطاری برای 300 تا 600 نفر

بنیان گذار مسجد امام جعفرصادق (ع) تربت جام در گفتگو با "خبرنگار ما" به افطاری دادن شهروندان شیعه و اهل سنت  اشاره کرد و گفت:این مسجد سال 79 احداث شده است که از همان ابتدا در طول ماه مبارک رمضان، سفره افطاری با کمک خیران برای روزه داران پهن بوده است و این کار خداپسندانه تاکنون ادامه داشته و خواهد داشت .

 " محمدکاظم شریعتی " افزود: منطقه شهرک آزادگان که مسجد امام جعفرصادق (ع) در این محل احداث شده است، منطقه ای مستضعف نشین است و افراد خیر هم در ساخت مسجد و هم در کار افطاری دادن ما را یاری کردند که هر شب حدود 300  تا 600 نفر از شهروندان شیعه و اهل سنت برادر وار کنار یکدیگر بر سرسفره افطاری می نشینند.

یکی از خدمت گزاران این مسجد می گوید: از زمانی که این مسجد احداث شده،  در ماه مبارک رمضان هر شب سفره افطاری برای شهروندان بر پا بوده است .

" حمزه زارع " ابراز داشت: هدف افراد خیر از  افطاری دادن این است که از ثواب اخروی برخوردار شوند. چون بیشتر افرادساکن این منطقه افرادی مستضعف هستند و توان مالی خوبی نیز ندارند.

"قاسم اسدی" یکی از افراد خیر این مسجد گفت: مدت چهار سال است که در  افطاری دادن به روزه داران مسجدامام جعفرصادق (ع) همکاری می کنم. خدا را شاکرم که  در این کار خیر سهیم هستم.

یکی ازساکنان شهرک آزادگان نیز عنوان داشت:بیشتر افراد این منطقه توان مالی خوبی ندارند در نتیجه هر سال شاهد مراسم افطاری از سوی خیران در مسجد این منطقه هستم که واقعا کار ارزشمندی است.

"محمد حسینی" یکی از فعالان مسجد با اشاره به جذب حامی و خیر از ابتدای ماه مبارک رمضان اضافه کرد: ارزش کار آن موقع مشخص می شود که این سفره های آسمانی و ساده در همه مساجد ومحلات شهرتربت جام تسری پیدا کند و فقرا ومستضعفان که با دهان روزه به سختی در امر معاش خانواده تلاش می کنند در این ماه ضیافت اللهی دغدغه کمتری داشته باشند.

گفتنی است؛ هیئت امنای مسجد امام جعفر صادق(ع) شهرتربت جام و پایگاههای مقاومت بسیج تابعه در حرکتی خداپسندانه هر شب سفرافطاری با طمع وحدت،سادگی وصمیمیت بین روزه داران شیعه و اهل سنت با اطعام 300 تا 600 نفر پهن می کنند.  

 
ارسال نظرات
پر بیننده ها