خبرهای داغ:
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان:
قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: وزارت بهداشت و درمان از خصوصی سازی حمایت می کند و آماده واگذاری مراکز بهداشتی و درمانی به بخش غیر دولتی است.
کد خبر: ۸۶۹۹۳۴۷
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج ، دکتر صانعی در جلسه کمیسیون تخصصی بهداشت و درمان اتاق تعاون استان اصفهان گفت: کسانی که سرمایه علمی و مالی خود را در جهت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی قرار داده اند، حقیقتاً خدمت کرده و به بخش دولتی کمک می کنند. ما وظیفه داریم این خدمات و کارآفرینی ها را حمایت کنیم. وزارت بهداشت و درمان از خصوصی سازی حمایت می کند و آماده واگذاری مراکز بهداشتی و درمانی به بخش غیر دولتی است. حتی ما آماده ایم بیمارستان ها را واگذار کنیم.

دکتر صانعی افزود: فعالیت درمانگاه های عمومی و کلینیک ها ادامه دارد و بحث محدودیت نیست. طرح تحول چنانچه تصویب شود، بستری فراهم می شود که می توانیم از همه درمانگاه ها استفاده کنیم و کل خدمت به بخش غیردولتی واگذار شود و در بسیاری از قسمت ها خرید خدمت می کنیم.

وی در خصوص ایجاد اشتغال در بخش بهداشت و درمان استان اظهار داشت: دانشگاه علوم پزشکی در بخش کارآفرینی در چند سال گذشته رتبه ممتاز اول را دارا بوده است و هیچ گونه کوتاهی نداشته است و مشکل سازی عمدتاً از ناحیه بانک ها بوده است.

محمد طاهری دبیر اتاق تعاون استان نیز در این جلسه ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص اهداف و فعالیت کمیسیون های اتاق تعاون اظهار داشت: در حدود 40 تعاونی در حوزه خدمات بهداشت و درمان در استان تشکیل گردیده که تعدادی از آنها بدلیل عدم حمایت کافی از سوی مسئولین و اجرایی نشدن واگذاری ها به بخش غیر دولتی دچار مشکل گردیده و یا تعطیل شده اند.

طاهری افزود: جلسه امروز بمنظور طرح مسائل و مشکلات تعاونی های بهداشت و درمان و هم اندیشی در خصوص رفع موانع و بهره گیری از نظرات قائم مقام محترم دانشگاه علوم پزشکی تشکیل گردیده است. لذا از اعضاء محترم کمیسیون و مدیران تعاونی های خدمات بهداشتی حاضر در جلسه درخواست داشته مشکلات و راهکارهای پیشنهادی خود را ارائه نمایند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها