مفسر قران مجید بیان کرد: ایمان لازمه کمال است و عملی که خلوص نداشته باشد به کمال نمی رسد.
کد خبر: ۸۶۹۹۲۰۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج مازندران، حجت الاسلام اندخورا در سلسله مباحث تفسیری قرآن کریم در ماه مبارک رمضان با اشاره به آیان 19 و بیست سوره توبه، ارزش هجرت و مجاهدت در راه خدا را با سقایه الحاج و کلید داری خانه خدا برابر ندانست و گقت: امیر المومنین علی (ع) با همه ویژگی ای که داشت هیچگاه برای آن عبارت«فزت » را نفرمود الا موقع ای که در محراب ضربت خورده و آنجا عبارت«فزت » را بیان داشتند.

وی مغفرت و رزق کریم را برای کسانی خواند که ایمان آورده، هجرت و جهاد با مال و جان کردند و ادامه داد: وزن و ارزش هر عملی به زنده بودن آن است و عمل زنده باید دارای روح باشد.

 اندرخورا ایمان را موجب ارزش بخشیدن روح عمل دانست و اشاره کرد: ایمانی که دارای خلوص باشد عملی می شود که زنده و حیات دارد ، لذا صرف عهده داری و کلید داری خانه خدا یا سقایه الحاج که ایمان و خلوص در راه خدا نداشته باشد ارزش ندارد.

مفسر قرآن اهمیت دست یابی به «مقام محمود» و داشتن «ایمان، هجرت و جهاد» را از پیام های آیات 19 و بیست سوره توبه خواند و افزود: نماز شب مقامی خیلی بالا دارد و آن مقام به دلیل خلوص اقامه آن مخصوص پیامبر اکرم(ص) است، لیکن ما باید تلاش کنیم به آن مقام برسیم و از خدا همواره مقام محمودی را مسئلت نمائیم.

وی ایمان، هجرت و جهاد در راه خدا را ملاک ارزش برشمرد و بیان کرد: ایمان لازمه کمال است و عملی که خلوص نداشته باشد به کمال نمی رسد.

حجت الاسلام اندرخورا یادآور شد: ارزش کارها به نیت انسان بستگی دارد و اگر با نیت خالص قرب الی اللهی انجام شود موجب قدرت، توانمندی و مقام می گردد.

وی واقعه کربلا و جهاد امام حسین(ع) که خالصانه با جان و مال انجام گرفت را مصداق بارز آیات قرآن خواند و آنرا دارای فوض عظیم دانست.

 

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها