خبرهای داغ:
جشن ولادت امام حسن مجتبی(ع) در گروه پدافندهوایی 10 محرم شاهرود برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۹۱۵۷
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، در سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) مراسم جشن و سرور با حضور کارکنان گروه پدافندهوایی ده محرم در حسینیه حضرت ولیعصر(عج) این یگان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین ربانی مسئول دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در سخنانی با اشاره به حدیث پیامبر اسلام به ابوذر اظهار کرد: پیامبر اکرم(ص) با ابوذر فرمود(خدا را چنان عبادت کن گویی او را می بینی، چه آنکه اگر تو خدا را نمی بینی او تو را می بیند)و این بدان معناست که باید عبادت با حضور قلب و اخلاص و از سر شناخت و درک باشد.

وی افزود: ماه مبارک رمضان ماه استغفار و دعا است و از این سفره الهی که پهن شده باید استفاده نمود و تلاش کرد که به خودسازی درونی پرداخت و خود را از گناهان پاک کرد.

ربانی خاطر نشان کرد: بندگی هدف غایی انسان از آفرینش است و باید ما با شناخت درست خالق به بندگی و عبادت او همت بگماریم و این ماه می تواند ما را در مسیر شناخت بندگی یاری نماید.

وی تصریح کرد: بندگی خدا کردن، یعنی آزادی از تمام قید و بندهای دنیایی و وابسته نبودن به مادیات و خود را والا و بالا دیدن و برای رسیدن به جایگاه عالی تلاش نمودن است.

مسئول دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بیان کرد: اگر خود را کوچک و حقیر ببینی در همین دنیای مادی باقی می مانی و سرگرم دنیا می شوی و نفس اماره و شیطان انسان را احاطه کرده و دیگر کاری نمی توان انجام داد و باید مراقب بود گرفتار دنیا نشد.

وی با اشاره به اینکه امروز استکبار و مادی گرایان می خواهند انسان در حد یک انسان حیوانی باقی بماند اظهار کرد: امروز جهان سلطه و استکبار تمام تلاش خود را دارند که انسان از انحصار ماده رهایی نیابد و به رشد و کمال و اعتلای معنوی دست پیدا نکند چرا که اگر اینگونه باشد می توان بر او مسلط بود و حکومت نمود.

ربانی عنوان کرد: تمام تلاش دشمنان اسلام و معنویت این است که انسان به رشد و تعالی و شکوفایی نرسد و در همین جهان ماده باقی بماند تا بتوانند بر او سلط پیدا کنند و به منافع دنیوی و مادی و شیطانی خود دست یابند.

وی تاکید کرد: خداوند به ما فرصت داده در ماه رمضان که به خود بازگردیم و نفس خود را محاسبه نماییم و تلاش کنیم از قید و بند دنیا رها و توطئه ها و فتنه ها را بشناسیم و تلاش کنیم از اینها رهایی پیدا کنیم و معنویت و معرفت را در خود رشد دهیم و تعالی و ارتقا بخشیم.

مسئول دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم افزود: امروز نیاز به اخلاق و معنویت بیش از گذشته برای جوامع مختلف احساس می شود و جهان خفته بیدار و به دنبال معنویت و رشد و تکامل است و باید ما به عنوان یک نظام قدرتمند اسلامی به این رشد و شکوفایی کمک و توطئه دشمنانرا در موضوع تغییر چهره اسلام در نگاه جهانیان خنثی نماییم و اسلام واقعی و ناب را برای جهانیان به ظهور برسانیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها