مسئول دفتر نمایندگي ولی فقیه در سپاه استان ایلام:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان ایلام گفت: طب اسلامی مکملی برای طب نوین یا مدرنیته است.
کد خبر: ۸۶۹۹۱۲۴
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ حجت الاسلام عباسی مسئول دفتر نمایندگي ولی فقیه در سپاه استان ایلام در همایش حلقه های صالحین بسیج جامعه پزشکی استان اظهار کرد: طب اسلامی كه در حال حاضر یک مکتب خاک خورده است ، بیش از یازده هزار روایت طبی از ائمه دارد.

وی با تاکید بر اینکه طب اسلامی مکملی برای طب نوین یا مدرنیته است؛ تصریح کرد: مبنای طب سنتی ایران با طب اسلامی تقریبا یکی است.

حجت الاسلام عباسی گفت:  بدن انسان داراي چهار نوع طبع سرد، گرم، خشك و تر و معتدل است كه در بيان خاصيت هاي گياهان داروئي با آنها روبرو هستيم که در بدن هر انسان حداقل چهار و حداکثر نه نوع مزاج استخراج می شود.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امیرالمومنین(ع) استان ایلام اظهار کرد: حجامت ، خون های غلیظ را که بین دو کتف جمع می شود از بدن خارج می کند که باید هر فرد در سال حدود سه مرتبه حجامت عام انجام دهد.

وی افزود:  برای حجامت افرادی که فشار خون دارند زمان خاصی پیش بینی نشده و با گرفتن 30 الی 50 سی سی خون غلیظ از بدن انسان بهبود پیدا می کند.

این عالم طب اسلامی ؛  یبوست  را مادر  همه بیماری ها دانست و اذعان کرد: یکی از ابزار طب اسلامی گرفتن نبض است که با نبض بیمار بیشتر بیماری ها تشخیص داده می شود.

وی ادامه داد: شکل لب، اندازه گوش، حلال روی ناخن به عالم طب اسلامی کمک می کند که علائم بیماری ها را تشخیص دهد.

در پايان جلسه حجه الاسلام عباسي به سوالات پزشكان و افراد حاضر در جلسه در رابطه با طب سنتي و درمان برخي بيماريها پاسخ داد كه مورد استقبال آنان قرار گرفت و از وي خواستند كه جلسات طب اسلامي را براي استفاده آنان اختصاص دهد. 

ارسال نظرات