جلسه تعامل و هماهنگی اقشار بیست گانه بسیج بوشهر برگزار شد و در این مراسم تاکید شد:مدیریت فقرزدایی باید به مردم واگذار شود.
کد خبر: ۸۶۹۹۱۰۸
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۸

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج مساجد و محلات: جلسه تعامل و هماهنگی اقشار بیست گانه ناحیه مقاومت امام صادق (ع) استان بوشهر با مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان تشکیل شد. در ابتدای این جلسه سرهنگ داوریان مسوول دبیرخانه هماهنگی و راهبردی اقشار ناحیه امام صادق (ع) استان بوشهر گفت: نهضت محرومیت زدایی و خدمت رسانی از اهداف بلند تاسیس بسیج مستضعفین است و مدیریت فقرزدایی باید به مردم واگذار شود و از ظرفیت های پایگاه های مقاومت برای رفع این مشکل استفاده شود.

وی ادامه داد: این جلسه در همین راستا و جهت تعامل و  هماهنگی اقشار بیست گانه ناحیه مقاومت امام صادق استان بوشهر  ومدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) تشکیل شد.

سرگرد حسین قاسمی مسئول بسیج مساجد و محلات استان بوشهر گفت: عنایت به نقش اساسی و موثر پایگاه های بسیج مساجد ومحلات در ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی و پاسداری از ارزشهای انقلاب اسلامی، همچنین تحقق بخشیدن به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تدابیر حکیمانه مقام معظم رهبری (مد) و تعاملات برون سازمانی بسیج مساجد و  محلات با سایر نهادها و ارگان ها از اهداف و برنامه های  بسیج مساجد و محلات استان  بوشهراست  .

در ادامه سخنان خود گفت: ما برای تعامل بهتر و بیشتر باکمیته امداد و همکاری در این زمینه اساسی برنامه های مشترکی را در این جلسه بررسی و به تصویب رساندیم.

وی پیرامون این برنامه ها و پیشنهادات ارائه شده گفت: این برنامه ها که در جهت استفاده بهینه از ظرفیت پایگاه های مقاومت محلات جهت کمک به این امر است شامل : پیش بینی برنامه های مشخص بسیج مساجدو محلات طی یک سند چشم انداز جهت تعامل با کمیته امداد،ارائه برنامه های حمایتی ازطرف کمیته امداد به بسیج مساجد و محلات ، برگزاری همایش با محوریت فقرزدایی وتوانمند سازی در پایان هر شش ماه بین بسیج مساجد و محلات و کمیته امداد ، ارائه هرنوع کمک از سوی کمیته امداد به مددجویان از طریق پایگاه ها و شناسایی محرومان توسط پایگاه ها و حوزه های مقاومت در هر محل ،ارائه خدمات و امکانات آموزشی ،رفاهی و تفریحی کمیته امداد به پایگاه ها و حوزههای محلات  که بیشترین همکاری را با کمیته امداد در جهت فقر زدایی داشته اند با تخفیف 50% است.

سرگرد قاسمی در پایان سخنان خود گفت: امیدواریم با انجام این مصوبات و برنامه ها بتوان تعامل نزدیکی میان سازمان ها و ارگان ها و بسیج مساجد و محلات ایجاد نمود و گامی موثر در جهت حل مشکلات جامعه با استفاده از ظرفیتهای بسیج برداشته شود.

در این گفتگو همچنین آقای لطفی مدیر کل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر نیز با اشاره به برنامه های کمیته امداد در جهت فقر زدایی گفت:کمیته امداد امام خمینی به عنوان یکی از متولیان رسیدگی ،پیگیری و توانمند سازیخانواده های فقیر و بی بضاعت شناخته می شود .

وی پیرامون طرح های اجرا شده در کمیته امداد جهت محرومیت زدایی اظهار کرد: وظیفه اصلی و اساسی کمیته امداد توانمند سازی و کمک به استقلال مالی در این خانواده هاست و در این راستا خانواده ها طی یک بازه زمانی مشخص تحت پوشش حمایتی قرار می گیرند و بعد از آن پروسه زمانی به کمک کمیته امداد به مرحله ای میرسند که از پوشش خارج می گردند.

مدیر کل کمیته امداد پیرامون طرح های در حال اجرا نیز گفت:این طرح ها شامل طرح صدقات ،طرح مشترک منازل مسکونی ،توانمند سازی جهیزیه نوعروسان ،توسعه طرح اکرام (طرح اکرام و طرح فرزندان غیر یتیم ) را در بر می گیرد.

انتهای پیام/اسماعیلی

 

ارسال نظرات