خبرهای داغ:
معاون سیاسی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در شیراز:

دانشگاه نباید به سمت «حاشیه های فرصت سوز» برود

سردار سنایی‌ راد با تاکید بر اینکه علم پشتوانه دیپلماسی است، گفت: حفظ ضرب آهنگ پیشرفت علمی و سرعت بخشی به آن رسالت مهم دانشگاهیان است.
کد خبر: ۸۶۹۹۰۹۰
|
۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۰۸:۰۵
محورهای مهم:

هویت تثبیت شده شهید چمران عامل اصلی برجستگی شخصیت وی بود/ توان بازدارندگی، دشمن را از حمله به کشور منصرف می کند/ دشمن می خواهد از چالش برجام فرصتی برای نفوذ بسازد/ داعش و شیعه انگلیسی هر دو در راستای پروژه اسلام هراسی حرکت می کنند/ فیش های حقوقی نجومی نشان می دهد برخی از ماهیت دینی و انقلابی دور شده اند/ موازی با پروژه ایران هراسی، پروژه سپاه هراسی هم از سوی دشمنان انقلاب اسلامی دنبال می شود/ "علم" پشتوانه دیپلماسی است/ دانشگاه نباید به سمت حاشیه های فرصت سوز برود/ برای معرفی ارزش های انقلاب اسلامی و تثبیت هویت باید به سمت روشنگری برویم

مراسم گرامیداشت روز قشر بسیج اساتید و بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران با حضور سردار رسول سنایی‌ راد معاون سیاسی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد.

هویت تثبیت شده شهید چمران عامل اصلی برجستگی شخصیت وی بود

سردار سنایی‌ راد در ابتدای صحبت هایش در این مراسم با گرامیداشت یاد شهدای انقلاب اسلامی بخصوص شهید دکتر مصطفی چمران، گفت: هویت تثبیت شده شهید چمران عامل اصلی برجستگی شخصیت وی بود، زمانی که بورس وی توسط رژیم پهلوی قطع شد امریکایی ها به او بورس تحصیلی دادند اما او دریافت که اگر در آمریکا بماند باید به استکبار خدمت کند پس به لبنان رفت.

وی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با چند نوع تهدید مواجه بوده ایم اما توانسته ایم این تهدیدات را به فرصت تبدیل کنیم، گفت: با رهبری الهی امام خمینی (ره) از تهدیدات سال های ابتدای انقلاب نظیر توطئه منافقین و بنی صدر عبور کردیم.

سردار سنایی‌ راد با اشاره به پاک شدن بنی صدر از اذهان و ذلتی که امروز منافقین گرفتار آن هستند، گفت: کسانی که زمانی ادعای ضد امپریالیستی بودن داشتند امروز با حمایت علنی آمریکا زندگی حقیرانه ای را در کمپ ها دارند.

توان بازدارندگی، دشمن را از حمله به کشور منصرف می کند

وی با بیان اینکه  آشوب داخلی ضد انقلاب و حمله نظامی به ایران با حمایت اکثر کشورهای جهان در سال های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی نوع دیگری از تهدیدات بودند، گفت: در جنگ هشت ساله به این نتیجه رسیدیم که باید روی پای خودمان بایستیم، تمرین استقلال کردیم و این شد که جنگ به پایه بازدارندگی کشور تبدیل شد، توان بازدارندگی، دشمن را از حمله به کشور منصرف می کند.

وی با بیان اینکه پس از جنگ هشت ساله با تهاجم فرهنگی روبرو شدیم، آسیب دیدیم اما دشمن باز هم به نتیجه نرسید، گفت: پس از آن دشمنان انقلاب اسلامی به این نتیجه رسیدند که با تحریم و فشار رفتار ملت را تفییر دهند یا روند پیشرفت ایران را کُند کنند اما از این مرحله هم عبور کردیم.

" نفوذ " راهبرد دشمن در پسابرجام است

سردار سنایی‌ راد افزود: بنابراین دشمنان چاره ای جز مذاکره نداشتند و مذاکره را به یک چالش به اسم برجام تبدیل کردند، چالش یعنی برجام هم فرصت است و هم تهدید، بنابراین بایستی مدیریت بشود، اگر بتوانیم از فرصت های برجام استفاده کنبم و تهدیدات آن را مهار کنیبم به موفقیت و پیروزی تبدیل می شود، البته اگر هم جایی از دستمان در برود باید مدیرت بحران کنیم و به نقطه آغاز برگردیم.

وی با بیان اینکه آن هایی که یکسره از برجام سیاه نمایی کنند و همینطور آن هایی که برجام را فتح الفتوح می نامند، اهداف سیاسی دارند، گفت: دشمن می خواهد از چالش برجام فرصتی برای نفوذ بسازد، " نفوذ " راهبرد دشمن در پسابرجام است،  نفوذ به معنی سلطه نامرئی و تاثیرگزاری است.

فضای امنیتی پیرامون پرونده هسته ای در اذهان جهانی شکسته شده است

معاون سیاسی سپاه با تشریح تعهدات طرف مقابل در برجام گفت، گفت: برای مثال بانک های اروپایی آماده همکاری هستند اما خزانه داری آمریکا به آن ها پیام می دهد که برایتان هزینه دارد، ما به تعهداتمان عمل کردیم اما طرف مقابل به تعهداتش عمل نکرده، البته این نباید اسباب منازعات داخلی بشود، امروز فضای امنیتی پیرامون پرونده هسته ای در اذهان جهانی شکسته شده است.

وی با بیان اینکه در تحریم هم امکان فرصت سازی وجود دارد همانطور که در جنگ وجود داشته است، گفت: باید  از این مرحله چالشی عبور کنیم، راه حل این موضوع همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) می فرمایند " مصونیت سازی و تقویت قدرت " است، طرف مقابل ما قدرت محور است و تنها در مواقعی که با قدرت مواجه می شوند خضوعی از خود نشان می دهند، بنابراین باید اقتدار ملی را تقویت کنیم.

سردار سنایی‌ راد با بیان اینکه طرف مقابل در برجام تصور می کند با ادامه فشار، برجام تکرار می شود گفت: باید در مقابل دشمنان بایستیم، در هر عرصه ای که مقاومت کرده ایم پیروز شده ایم.

داعش و شیعه انگلیسی هر دو در راستای پروژه اسلام هراسی حرکت می کنند

وی با بیان اینکه داعش و شیعه انگلیسی هر دو در راستای پروژه اسلام هراسی حرکت می کنند، گفت: داعش برای ضربه زدن به ایران بوجود آمده است البته در همین موضوع نیز فرصت هایی وجود دارد، حشد الشعبی و دفاع وطنی فرصت های برآمده از داعش هستند و همینطور انصارالله هم فرصت بدست آمده از حماقت آل سعود است.

سردار سنایی‌ راد افزود: " ماهیت دینی و انقلابی " همان چیزی است که انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند، ما را از جنگ هشت ساله عبور داد، امکان مقاومت در مقابل تهاجم فرهنگی را به ما بخشید و لازمه تقویت توانمندی ها، قدرت ملی و بصیرت بخشی نیز هست، ایثار و مقاومت برآمده از همین شاخصه هستند.

وی با نکوهش دنیاطلبی و ثروت اندوزی گفت:  فیش های حقوقی نجومی نشان می دهد برخی از ماهیت دینی و انقلابی دور شده اند.

حقوق سپاه در مقایسه با سایر سازمان ها حداقل ششصد هزار تومان کمتر است

معاون سیاسی سپاه با اشاره به دوراندیشی و تدبیر فرماندهان سپاه در رابطه با ابلاغیه مدیریت خدمات کشوری گفت: امروز میانگین حقوق دریافتی در سپاه پاسداران در مقایسه با سایر سازمان ها حداقل ششصد هزار تومان کمتر است، با این وجود شایعه سازی پیرامون این نهاد بسیار زیاد است و موازی با پروژه ایران هراسی، پروژه سپاه هراسی هم از سوی دشمنان انقلاب اسلامی دنبال می شود.

وی با بیان اینکه انقلابی بودن به معنی ژرف نگری، صاحب بصیرت بودن، کار جهادی و ایثارگری است، گفت: این ها عوامل تولید قدرت، استقامت و عزت هستند، در چالش پسابرجامی، آمریکا به این توهم افتاده که ایران را به یک متحد همراه تبدیل کند، برخی از دشمنان ضعیف در منطقه هم به همین توهم افتاده اند.

دانشگاه نباید به سمت حاشیه های فرصت سوز برود

معاون سیاسی سپاه با تاکید بر اینکه "علم" پشتوانه دیپلماسی است، گفت: حفظ ضرب آهنگ پیشرفت علمی و سرعت بخشی به آن رسالت مهم دانشگاهیان است، دانشگاه نیز نباید به سمت حاشیه های فرصت سوز برود، اگر عالم دانشمندی مانند شهید شهریاری کار یک تیم هسته ای را انجام نمی داد و ما را به غنی سازی بیست درصدی نمی رساند، آن وقت بر سر میز مذاکره قدرت چانه زنی نداشتیم.

وی با تاکید بر لزوم حفظ توان نظامی کشور، گفت: توان موشکی و نظامی نبایستی تضعیف شوند یا لطمه ببینید، دشمنان انقلاب اسلامی در سطح نخبگان بدنبال تغییر محاسبات سیاسی و در سطح عام بدنبال تغییر باورهای فرهنگی و دینی هستند.

واقع بینی نسبت به عدم تعهد آمریکایی ها برای خیلی ها روشن شده است

سردار سنایی‌ راد با بیان اینکه امروز مهمترین مسئله، موضوع پیاده سازی اقتصاد مقاومتی است، گفت: باید به جای شعار به سمت عمل حرکت شود، سه سال فرصت طلایی داشتیم، تا قبل از این بدبینی به آمریکایی ها برای یک گروه بود اما الان واقع بینی نسبت به عدم تعهد آمریکایی ها برای خیلی ها روشن شده است.

وی با بیان اینکه قدرت سیاسی یعنی تقویت وحدت و انسجام ملی، گفت: البته این به این معنا نیست که منصفانه تذکر ندهیم.

سردار سنایی‌ راد با بیان اینکه عدم اطاعت از دشمن همان جهاد کبیر است، گفت: دشمن می خواهد ما را به اطاعت وادار کند و همینطور ما را به یک کشور همراه با آمریکا تبدیل کند، دشمن ابتدا چهره خودش را  می پوشاند، بعد همگرایی را در ما بر می انگیزد سپس تغییر هویتی و استحاله رخ می دهد و نتیجه این می شود که دیگر  دشمن را دشمن نمی بینیم.

ذره ای از اصول و معیارهایمان کوتاه نخواهیم آمد

وی با بیان اینکه نسل جدید امروز نسبت به گذشته از امکانات بیشتری برخوردار است و در فضای مجازی حضور دارد، گفت: این نسل به نوعی دارای هویت سیال است، برای معرفی ارزش های انقلاب اسلامی و تثبیت هویت باید به سمت روشنگری برویم، البته با دشمن تعارف نداریم و ذره ای هم از اصول و معیارهایمان کوتاه نخواهیم آمد اما برای ترویج اصول، ارزش ها و معیارها باید مهربانانه، جهادی و اقناعی عمل کنیم.

به سمت تقویت زیرساخت هایی برویم که به نفع توده مردم هستند

معاون سیاسی سپاه در پایان صحبت هایش در پاسخ به سوال یکی از حاضران در رابطه با قرارداد خرید هواپیما، گفت: از نگاه اقتصاد مقاومتی خرید هواپیما در اولویت نیست اما اگر پول داشته باشیم ایرادی هم ندارد البته عدالت ایجاب می کند به سمت تقویت زیرساخت هایی برویم که به نفع توده مردم هستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها