خبرهای داغ:
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه قم گفت: در راستای حمایت از تولید داخلی و کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی در سال جاری 340 کارگاه تولیدی با اعتبار 55 میلیارد ریال در شهر مقدس قم راه اندازی می شود.
کد خبر: ۸۶۹۸۹۶۴
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، سید حسین فرهادی خاطرنشان کرد: اولویت ما در سال جاری سرمایه گذاری در عرصه فراوردهای لبنی، گوهرتراشی و گیاهان دارویی است.

وی اظهار داشت: ما استعدادهای بسیار خوبی در زمینه سنگ های گرانقیمت و گوهرتراشی در قم داریم که باید در این زمینه فعالیت های لازم را انجام دهیم.

فرهادی همچنین گفت: با توجه به کاهش بارندگی و آب های استان قم باید گیاهان دارویی که به آب کمتری نیاز دارند را جایگزین کشت های آبی کنیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) اظهار داشت: از سال 1392 تا 1394 بیش از یک هزار کارگاه با اعتبار 170 میلیارد ریال در قم راه اندازی شده و حدود پنج هزار نفر نیز مشغول کار شدند.

فرهادی بیان داشت: ما در پرورش اردک، مرغ بومی، زنبورعسل، قارچ، ماهیان سردآبی و گرم آبی، دام سبک و سنگین، پرورش شتر و شترمرغ، کشت زعفران، گیاهان دارویی و غیره ورود پیدا کرده و به تولید کمک نمودیم.

وی بیان داشت: تعداد زیادی از طلبه ها در پایگاه اقتصاد مقاومتی حضور داشته و در زمینه تبیین، تبلیغ و ترویج اقتصاد مقاومتی به ما کمک می کنند.

فرهادی با اشاره به فعالیت های آموزشی در زمینه اقتصاد مقاومتی گفت: ما با بیش از 12 هزار تن به صورت چهره به چهر صبحت کردیم و این افراد در بیشتر بحث های مهارتی، مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: مسئولان یک هزار کارگاه فعال ما افرادی هستند که از فنی و حرفه ای مدرک شغل مورد نظر خود را دریافت کردند.

فرهادی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه دولت ها طبق قانون بیشتر در عرصه های صنعتی و بلندمدت سرمایه گذاری می کنند ما در بحث امنیت غدایی کارگاه های کوچک و متوسط را مورد توجه قرار می دهیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه استان قم با اشاره به مشارکت روستاییان در این طرح های تولیدی گفت: در روستاها امکان تولید بیشتری وجود دارد به همین دلیل بیشترین فعالیت ما در مناطق روستایی است.

فرهادی خاطرنشان کرد: از سال 1391 در بحث اقتصاد مقاومتی فعالیت خود را آغاز کرده و با فرهنگ سازی و ترویج گفتمان رهبر معظم انقلاب پیرامون تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی، خروجی های خوبی در سال 1392 دریافت کردیم که این مساله انگیزه ما را برای فعالیت های تولیدی مضاعف کرد.

وی ادامه داد: بسیج با مدیریت بانک مهر اقتصاد، تسهیلاتی با نرخ 16درصد را در اختیار تولیدکنندگان واجد شرایط برای فعالیت تولیدی قرار می دهد که البته این تسهیلات 26 درصد می باشد که 10 درصد آن را بسیج به صورت یارانه ای تقبل کرد.
ارسال نظرات