خبرهای داغ:
دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به اینکه کار مبارزه با مواد مخدر پرخطر و پر ریسک است و باید از روش‌های نو در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود، از راه‌اندازی کمپ ترک اعتیاد دولتی در قم خبر داد.
کد خبر: ۸۶۹۸۹۵۵
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مصطفی برزگر گنجی ظهر امروز در همایش تجلیل از فعالان عرصه مبارزه با مواد مخدر که در فرهنگسرای جوان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه همه روزه شاهد شهادت جمعی از عزیزان خود در زمینه مبارزه با مواد مخدر هستیم، اظهار داشت: با دسته بندی تعداد محکومان و متهمان مشاهده می‌شود که نزدیک به 50 درصد متهمان جرم‌هایی غیر از مواد مخدر مرتکب شده‌اند و در زمینه مواد مخدر نیز نزدیک به 50 درصد افراد مجرم هستند و این مسئله نشان از جدی بودن مسئله مبارزه با مواد مخدر در سطح کشور دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به اینکه با پیشرفت تکنولوژی استفاده از مواد مخدر در کشورهای جهان سوم و درحال توسعه نیز پیشرفته‌تر شده است، افزود: در گذشته نحوه استفاده از مواد مخدر متفاوت بود و با ورود مواد مخدر صنعتی مقدار و حجم مواد فوق العاده کم و اثرات تخریبی آن افزوده شد تا آنجا که مصرف یک گرم مواد مخدرصنعتی مانند کراک و شیشه برابر مصرف 33 نفر است.

گنجی با بیان اینکه دیگر مشکل بو و دود در استفاده از مواد مخدر صنعتی وجود ندارد، گفت: اثرات تخریبی استفاده از این مواد به گونه‌ای است که ظرف 6 ماه استفاده از مواد مخدر سلول‌های مغزی انسان از بین می‌رود و مهمترین اثر تخریبی آن توهم است دیگر این سلول‌ها قابل برگشت نیستند و تا آخر عمر فرد پاک شده با توهم زندگی می‌کند.

وی با بیان اینکه مصرف شیشه در حال حاضر کمتر شده است، اما از آثار تخریبی مواد مخدر دیگر نباید غافل بود، گفت: تعداد بسیاری از تقاضاهای طلاق، اختلافات زناشویی و مشکلات دیگر از آثار استفاده از مواد مخدر است و مشاهده می‌شود که پرونده‌های متعددی به خاطر استفاده از مواد مخدر در دادگاه‌ها وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب قم با بیان اینکه روش استانداردی برای مبارزه با مواد مخدر نداریم، افزود: کمپ ترک اعتیاد قدم اول است و ایجاد شغل برای فرد معتاد و جدا کردن از رفیق‌های ناباب قدم‌های بعدی هستند که در راستای ترک فرد معتاد می‌توان انجام داد، اگر این مبانی را برای فرد معتاد آماده نکنیم ترک و صرفاً بردن فرد به کمپ جوابگو نیست.

گنجی با اشاره به اینکه کار مبارزه با مواد مخدر پرخطر و پر ریسک است و باید از روش‌های نویی در مبارزه با مواد مخدر استفاده شود، گفت: در دو روز 16 کیلوگرم هروئین در استان کشف شده است  و در این باره عزم اداره اطلاعات، دادستانی و نیروی انتظامی جدی است.

وی افزود: در سال 94، بیش از 9 تن مواد مخدر در سطح استان قم کشف شده که 95 درصد آن مربوط به خارج قم بوده و تنها 5 درصد آن مربوط به درون استان است اما باید احساس وظیفه کرد و قدمهای محکمی در راستای مبارزه با مواد مخدر برداشت.

دادستان عمومی و انقلاب قم با اشاره به راه‌اندازی کمپ دولتی قم در مساحتی بالغ بر دو هکتار گفت: این کمپ‌ها به انحاء مختلف هزینه ترک مواد مخدر را تقبل می‌کنند و این کمپ‌ها برای فردی که عزم ترک مواد مخدر را داشته باشد همکاری‌های لازم را انجام می‌دهند.
ارسال نظرات