رییس کل دادگستری استان مازندران:

96 درصد از زندانیان شاغل هستند

رییس کل دادگستری استان مازندران گفت: از تعداد 7500 نفر زندانیان استان کمتر از 300 نفر زندانی بیکار هستند.
کد خبر: ۸۶۹۸۹۳۳
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،، رییس کل دادگستری استان مازندران در هفته قوه قضاییه در جمع اصحاب رسانه گفت: تعداد زندانیان استان را حدود 7500 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد زندانی کمتر از 300 نفر بیکار هستند.

حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد ادامه داد که برخلاف آنچه که برخی ها بیکاری را ریشه جرم معرفی می کنند، نقش بیکاری در این امر بسیار ناچیز بوده و منشا جرایم ریشه در عدم رعایت اصول اخلاقی و بی دینی دارد. 

رییس کل دادگستری استان مازندران آماری هم از پرونده های ارجاعی به سازمان داد و اعلام کرد : سالانه حدود 460 هزار فقره پرونده به دادگستری های استان وارد می شود که اگر برای هر پرونده ای حداقل 2 نفر درگیر باشند نزدیک به یک میلیون نفر به دستگاه قضایی استان مراجعه می نمایند که رسیدگی و پاسخگویی به این حجم از مراجعان کار طاقت فرسایی است.

او پرونده های مختومه در استان را سالانه 450 فقره اعلام کرد.

رییس کل دادگستری استان مازندران همچنین تعداد پرونده های ورودی اجرای احکام را 115 هزار فقره عنوان کرد و گفت: طی چند ساله اخیر تلاش فراوانی از سوی مسئولان قضایی استان با برنامه ریزی صورت گرفت تا موجودی اجرای احکام به حداقل برسد.

حجت الاسلام محمدعلی تقوی فرد آمار پرونده های دادگاه های خانواده را در استان بالای 5 هزار فقره سالانه اعلام کرد و گفت: این حجم از پرونده مربوط به خانواده زیبنده جامعه اسلامی نیست و باید همه نهادها و سازمان های مسئول در این خصوص چاره ای بیندیشند.

این مسئول اظهار کرد که تعرض به منابع ملی و طبیعی و تغییر کاربری در استان تقریبا به صفر رسیده است.

انتهای پیام/


ارسال نظرات
پر بیننده ها