رئیس منابع طبیعی کمیجان:

حفاظت از منابع طبیعی با مشارکت نیروی بسیج مردمی امکانپذیر است

رئیس منابع طبیعی کمیجان گفت: حفاظت از منابع طبیعی با مشارکت نیروی بسیج مردمی امکانپذیر است از این‌رو استفاده از نیروهای بسیجی توام با نیروهای یگان حفظت منابع طبیعی می‌تواند بهترین اثر گذاری جهت کاهش حریق در مراتع را داشته باشد .
کد خبر: ۸۶۹۸۸۶۷
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۵

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، هادی نکوئی در جلسه تعامل میان سپاه ناحیه کمیجان با منابع طبیعی این شهرستان با اشاره به لزوم مشارکت همگانی برای حفظ منابع طبیعی گفت: استان مرکزی از حادثه‌خیزترین نقاط از نظر حریق در سطح کشور است از این‌رو برای کاهش خطرات آتش‌سوزی مشارکت همگانی را می‌طلبد.

وی افزود: حفظ و حراست از منابع طبیعی وظیفه شرعی همه اقشار جامعه است و از آنجا که سپاه و بسیج همواره در تمامی حوادث یکی از پیشگامان عرصه جهاد بوده‌اند استفاده از نیروهای بسیجی توام با نیروهای یگان حفظت منابع طبیعی می‌تواند بهترین اثر گذاری جهت کاهش حریق در مراتع را داشته باشد .

رئیس منابع طبیعی کمیجان تصریح کرد: منابع طبیعی و جنگل‌ها، سرمایه‌های با ارزش ملی هستند که باید برای نسل‌های آینده حفاظت شوند و همانگونه که مقام‌معظم رهبری تاکید کردند فرهنگ منابع طبیعی باید معرف عمومی تبدیل گردد.

نکوئی با اشاره به نیروی بسیج در حفظ اراضی و امنیتی نظام اسلامی گفت: بهره‌گیری از توانایی‌های بسیج به عنوان یکی از نهادهای مردمی به عنوان اولویت برای جلب مشارکت عامه مردم برای حفاظت از منابع طبیعی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فرسایش خاک به عنوان گنجینه‌ای تجدید ناپذیر، مشکلات حوزه آب و افت شدید سفره‌های آب زیرزمینی و سد‌ها نشانگر این مهم است که تدبیر و برنامه‌ریزی جامع‌تری در حوزه منابع طبیعی و آبخیزداری باید صورت پذیرد و از ظرفیت‌های مردمی جهت حمایت و پشتیبانی از این سرمایه‌های ارزشمند استفاده شود.

در ادامه این جلسه سرهنگ دوم پاسدار مجتبی مخلص‌آبادی، فرمانده سپاه ناحیه کمیجان جنگلها و مراتع را از سرمایه‌های ملی دانست و گفت: مراتع و جنگل‌ها سرمایه‌های ملی و خدادادی هستند که تخریب آن موجب اثرات مخرب در اکو سیستم می‌شود از این‌رو حفظ این سرمایه ملی و خدادادی یک وظیفه شرعی محسوب می‌شود.

در ادامه جلسه مقرر گردید اداره منابع طبیعی با همکاری سپاه ناحیه کمیجان اقدام به برگزاری دوره‌های آموزشی اطفاء حریق در سطح پایگاه‌های بسیج، نصب اطلاعیه پیشگیری از حریق در پایگاه‌ها، برگزاری گردهمایی با عنوان اطفاء حریق در پایگاه‌های بسیج و تحویل وسایل اطفاء حریق به پایگاه‌های بسیج در راستای کاهش حوادث نماید.

انتهای پیام/
ارسال نظرات