ملکی گفت: یکصد مدال آور ورزشی استان در سطوح ملی و بین المللی، سرمایه ای برای این خطه است که باید با همکاری سایر بخش های استانی حمایت از آن ها پررنگ تر شود
کد خبر: ۸۶۹۸۸۶۵
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۸
خبرگزاری بسیج،مرکزی:گروه ورزشی

سعید ملکی  مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی افزود: بسیاری از مدال آوران ورزشی در نقاط مختلف استان مرکزی با کمترین امکانات و پشتیبانی اما با پشتکار و انگیزه افتخارآفرینی در مسابقات کشوری ،آسیایی و بین المللی را برای استان داشته اند و نیاز است که با حمایت های هدفمند این عرصه تقویت شود.

وی ادامه داد: بابک بوالحسنی، مهدی سلطانی، یوسف پارسایی، شایان بوالحسنی، سالار نعیمی، امیر محمد بوالحسنی، امیرحسین اکبری، علیرضا حاج علی و مهدی فراهانی فرد مدال طلا و محسن صدرایی مدال نقره و نوید محرم خانی، علی رضایی، سعید پارسایی، حسن محمدی، مهدی کارچانی و مهدی فرخی مدال برنز رشته شوتوکان کارته آسیا را که مرداد ماه سال 1394 در اصفهان برگزار شد را برای استان مرکزی به دست آوردند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی بیان کرد:پارسال مهدی سلطانی، علی خدنگ، علی شهیری، محمدحسین اسدی مدال طلا و محمد مهدی ناصری اشرفی مدال برنز مسابقات بین المللی کارته نیشابور را برای استان مرکزی به ارمغان آوردند و یونس نوروزی نیز مدال برنز همین رشته ورزشی را در مسابقات قهرمانی آسیا در ژاپن به دست آورد.

وی اضافه کرد: در مسابقات بین المللی کارته که مرداد ماه سال گذشته در ترکیه برگزار شد نیز امیر حسین غیاثوند مدال طلا و مجید نیکو همت، رضا محمدی و سعید محجوب فرد نیز مدال برنز مسابقات را از آن خود کردند.

ملکی افزود: مسابقات بین المللی رشته کیوکوشین کارته نیز 22 تا 25 مرداد ماه سال قبل در کرمانشاه برگزار شد که غلامرضا خوانساری، دانیال احدیان و یونس شیخی مدال طلا، علی سلیمانی و علیرضا خوانساری مدال نقره و محمد کریمی نیز مدال برنز مسابقات را برای استان مرکزی به ارمغان آوردند.

وی بیان کرد: در مسابقات بین المللی کاراته ارومیه نیز که تابستان پارسال برگزار شد، یونس نوروزی و صالح اباذری مدال نقره و رضا روشن و مجید و عماد نیکو همت نیز مدال برنز مسابقات را به دست آوردند.

مدیر کل ورزش و جوانان استان مرکزی اضافه کرد: در مسابقات سپک تاکرای قهرمانی جهانی نیز که اردیبهشت ماه سال 94 در بانکوک تایلند برگزار شد محمد مرادی، فرشید گایکانی، امید حسنی و وحید ابراهیمی به همراه تیم ملی جمهوری اسلامی ایران مدال برنز رقابت ها را تصاحب کردند.

وی گفت: بهادر کرمی و محسن سمیعیان بوکسرهای ارزنده استان مرکزی نیز در رقابت های بین المللی سیستان و بلوچستان که خرداد ماه سال گذشته برگزار شد عنوان نخست وزن های خود را به دست آوردند.

ملکی بیان کرد: در رقابت های بین المللی ورزش جانبازان و معلولان که پارسال در اصفهان برگزار شد حسن محمد و مجتبی حیدری به همراه تیم ملی والیبال نشسته جمهوری اسلامی ایران مدال برنز رقابت ها را کسب کردند و یوسف خانی و محمد حسن یاری نیز به همراه تیم ملی بسکتبال و با ویلچر کشور مدال نقره این دوره از رقابت ها را به دست آوردند.

وی گفت: افتخارآفرینی محمد رضایی، وحید ابراهیمی، مصطفی جعفری پور، امید حسنی و محمد مرادی به همراه تیم ملی سپک تاکرا جمهوری اسلامی ایران عنوان سوم رقابت های بین المللی سپک تاکرای جهان در فرانسه گوشه دیگری از توانمندی های ورزشی استان مرکزی در سال قبل است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی در خصوص مدال آوری بانوان ورزشکار استان مرکزی در سال گذشته نیز گفت: ملیکا برون و کیمیا مرادی عنوان نخست مسباقات آسیایی هنگ کنگ را به دست آوردند.

وی گفت: در پاییز پارسال نیز در مسابقات آسیایی اندونزی پرنیان قبادی مدال طلا، محدثه گودرزی و فاطمه براتی مدال نقره و زینب رنجبر نیز مدال برنز وزن های خود را کسب کردند.

ملکی بیان کرد: 92 ورزشکار زن و 299 ورزشکار مرد، در رقابت های رشته های مختلف ورزشی کشور در سال گذشته مدال های رنگارنگی برای استان مرکزی به ارمغان آوردند.

وی گفت: تیم های هندبال هپکو اراک، هاکی، سپک تاکرا، بسکتبال با ویلچر، کارته آقایان و بانوان، والیبال، والبیال نشسته، بسکتبال، تنیس روی میز و سک تاکرا زنان شهرداری اراک، اسکیت مردان و زنان ماشین سازی اراک، کبدی آقایان و بانوان هیات کبدی استان مرکزی، اسکواش زنان شرکت تعاونی پتروشیمی، فوتبال روی میز پرنین پلاس و المپیک 90، تنیس روی میز بانوان و دارت استان مرکزی در لیگ های برتر کشور حضور دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی اضافه کرد: تیم های فوتبال ایرالکو اراک، جودو شهرداری ساوه و فوتسال سن ایچ ساوه نیز در رقابت های لیگ دسته اول کشور رقابت می کنند.
به گفته وی بیش از 80 هزار ورزشکار به صورت سازماندهی شده زیر نظر 47 هیات ورزشی فعالیت می کنند.

ارسال نظرات