خبرهای داغ:

جلسه کمیته مناسب سازی اماکن شهری ویژه معلولان باغملک برگزار شد

جلسه کمیته مناسب سازی اماکن شهری ویژه معلولان باغملک در با حضور معاون فرماندار, اعضای شورای مناسب سازی و سایر مسئولین در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۸۸۵۹
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۲
به گزارش خبرگزاری بسیج، در ابتدا سجاد غلامی رئیس اداره بهزیستی باغملک بعنوان دبیر ستاد مناسب سازی شهرستان ضمن تبریک ایام مبارک ماه رمضان با اشاره به قانون حمایت از معلولین و ناتوانان اظهار داشت عمر و سن و سال برخی رو به کهنسالی است و فراهم کردن امکانات و مناسب سازی اماکن فقط مختص معلولین نیست و کسانی که در اثر حادثه دچار آسیب شده اند و همچنین سالمندانی که به خاطر کهولت سن ناتوانند همگی نیازمند امکانات مناسب جهت رفت و آمد آسان هستند.

وی در ادامه یادآور شد:با توجه به اینکه اکثر ادارات استیجاری هستند و هیچگونه امکاناتی از لحاظ سطح شیب دار,آسانسور و … ندارند, معلولین و جانبازان و افرادی که با ویلچر جابه جا میشوند همیشه با مشکلات زیادی روبرو میشوند و باید تمام توان خود را برای استفاده از بسترهای مختلف جهت رفاه حال این افراد به کار ببریم.

غلامی به ماده ۲ قانون جامع حمایت از حقوق معلولین اشاره کرد و گفت:طبق قوانین جاری شده بایدکلیه وزارتخانه ها,سازمانها ,موسسات , شرکت های دولتی,نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی,تولید و احداث ساختمانها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل نمایند که امکان دسترسی و بهرمندی از آنها برای معلولین همچون افراد عادی فراهم باشد.

در ادامه این جلسه علیبخشی بعنوان مسئول امور عمرانی فرمانداری پیگیری مناسب سازی ساختمان های اداری و عمومی خاطر نشان کرد:در بازدیدها و بررسی های بعمل آمده از ادارات این شهرستان با توجه به استیجاری بودن برخی مکانها متوجه خواهیم شد که نبود امکانات و عدم همسطح سازی جهت جا به جایی و یا رفت آمد جانبازان و معلولین باعث شده که به حق و حقوق این افراد بی توجهی شود که تمامی این مشکلات از عدم نظارت کافی در این طرح ها بوجود آمده است.

در ادامه جلسه ممبینی معاون فرماندار باغملک ضمن عرض خیر مقدم به حضار و مدعوین به اهمیت و ضرورت مناسب سازی اماکن پرداختند.

معاون فرماندار باغملک ضمن تأکید بر نظارت دقیق پروژه های در حال ساخت و بسترسازی مناسب جهت رفت و آمد معلولین، از شهرداران شهرستان خواستند نسبت به عدم صدور پایان کار بهنهادهایی که مناسب‌سازی استاندارد نداشته باشند اقدام نماید.

در پایان جلسه، برگزاری ماهانه و مستمر جلسات، پیگیری، نظارت و ارائه گزارش از اقدامات مناسب سازی در سطح شهرستان مورد تصویب حاضران قرار گرفت.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار