رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زنجان:

عدم گزارش بیماری تب برفکی طی سه هفته گذشته در زنجان

زنجان طی سه هفته گذشته گزارشی از بروز بیماری تب برفکی نداشته است.
کد خبر: ۸۶۹۸۸۳۸
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زنجان با اشاره به اینکه طی سه هفته گذشته هیچ موردی از تب برفکی در بین دام‌ها گزارش نشده است، گفت: اقدامات کنترلی برای پیشگیری از شیوع این بیماری همچنان ادامه می‌یابد.

محمد سعید بهرامی با اشاره به اقدامات انجام شده برای کنترل بیماری تب برفکی در سطح شهرستان زنجان افزود: طی سه هفته گذشته هیچ موردی از بیماری در سطح شهرستان گزارش نشده است.

وی از انجام 270 هزار و 175 نوبت سر مایه‌کوبی دام سبک (گوسفند و بز) از ابتدای سال 94 تا کنون در شهرستان زنجان خبر داد و اظهار کرد: طی این مدت 29 هزار و 445 نوبت سر مایه‌کوبی دام سنگین (گاو و گوساله) انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان زنجان با تاکید بر ادامه واکسیناسیون دام‌های سبک بر ضد بیماری تب برفکی تصریح کرد: مایه‌کوبی دام‌های سنگین هم با توجه به بهادار شدن آن‌ها به دلیل وارداتی بودن واکسن‌ها به بخش خصوصی واگذار شده، بنابراین دامداران روستایی، عشایری و صنعتی باید نسبت به واکسیناسیون بهاره دام‌ها خود اقدام کنند.

بهرامی تعداد کانون‌های بیماری تب برفکی شناسایی شده را در شهرستان زنجان 21 کانون اعلام و تاکید کرد: از زمان آغاز شیوع سویه جدید بیماری تب برفکی در بین دام‌ها تلفات هم داشته است.

وی زمان آغاز شیوع بیماری تب برفکی با سویه جدید را 29 بهمن سال گذشته عنوان و تاکید کرد: طی این مدت بیماری تب برفکی 77 راس تلفات در بین دام‌های سبک و پنج راس دام سنگین در بین دام‌های سنگین بر جای گذاشته است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار