معاون امور عمرانی استاندار زنجان:
خروجی رفتار کارکنان شهرداری مطلوب نیست و باید اصلاح شود که برای آن هم راهکارهای متفاوت وجود دارد.
کد خبر: ۸۶۹۸۸۳۱
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۰
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون امور عمرانی استاندار زنجان در نشست آشنایی سرمایه‌گذاران برای معرفی پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری زنجان با مدیران شهری با اشاره به تجربه موجود در کشور برای اجرای پروژه‌های مشارکتی ابراز امیدواری کرد، برگزاری نشست‌های اینچنینی خروجی داشته باشد.

جواد رحمتی با تاکید بر توجیه‌پذیر بودن انجام پروژه‌های مشارکتی بین شهرداری و سرمایه‌گذار بخش خصوصی افزود: انجام این رویه از آغاز به صورت سنتی در بین مردم هم رواج داشته است، به این صورت که کسی زمین دارد و ارائه می‌کند و یک سرمایه‌گذار با انعقاد قرارداد با وی پروژه‌ را اجرا و در سود پروژه با مالک زمین منتفع می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در اجرای پروژه‌های مشارکتی بین شهرداری و سرمایه‌گذار باید به چند عامل توجه کافی انجام شود، تصریح کرد: قدرالسهم و سود عایدی طرفین در این پروژه‌ها قابلیت مذاکره دارد و مدیران آماده شنیدن پیشنهادات ارائه شده در این مورد هستند.

رحمتی هدف از اجرای پروژه‌های مشارکتی در زنجان را ساختن شهر اعلام و تاکید کرد: با اجرای این پروژه‌ها سرمایه‌گذار سود خود را می‌برد و سود شهرداری در اجرای این پروژه‌ها تحقق اهداف توسعه‌ای شهری است.

وی با تاکید بر لزوم تغییر در رفتار کارکنان شهرداری با سرمایه‌گذاران در پروژه‌های توسعه‌ای شهر و مراجعان برای دریافت خدمات افزود: خروجی رفتار کارکنان شهرداری مطلوب نیست و باید اصلاح شود که برای آن هم راهکارهای متفاوت وجود دارد.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر وجود امکان بازنگری در پیشنهادات ارائه شده در پروژه‌های آماده سرمایه‌گذاری ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده شهرداری زنجان 10 بازارچه عرضه میوه و تره‌بار در مناطق مختلف شهری ایجاد می‌کند که سودهی و تسهیل امور مردم از جمله ایاب ذهاب از جمله عواید اجرای این بازارچه‌ها است.

رحمتی با تاکید بر پیش‌بینی تمهیدات لازم برای اجرایی کردن پروژه‌های سرمایه‌گذاری مشارکتی بین شهرداری و سرمایه‌گذاران ادامه داد: بر اساس این پیش‌بینی‌ها بخش خصوصی از اجرای این قراردادها عایدات خود را می‌برد و بهسازی فضای شهری هم دستاورد مدیریت شهری خواهد بود.

وی از نهایی شدن قرارداد اجرای عملیات عمرانی در محور دلجویی و همچنین بیمارستان ولی‌عصر زنجان با شرکت جهاد نصر خبر داد و ابراز کرد: هر دوی این پروژه‌ها جزو پروژه‌های مهم شهری زنجان بودند.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه تضمین امنیت سرمایه‌گذاری در قراردادهای منعقده تامین می‌شود، ابراز کرد: محقق شدن اهداف توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری نیازمند ایجاد تغییر در دیدگاه‌ها است.

رحمتی با یادآوری گلایه‌ها و انتقادهای موجود از رفتار کارکنان شهرداری زنجان با سرمایه‌گذاران مراجعه‌کننده افزود: شورا و شهردار باید برای تغییر این روند برنامه‌ریزی و نظارت داشته باشند که ارائه چک لیست برای کنترل روند امور یکی از راهکارها است.

وی قصد مسئولان استان و مدیریت شهری در تعریف و ارائه پروژه‌های مشارکتی را در شهر زنجان استفاده حداکثری از ظرفیت‌ها برای توسعه اعلام و تاکید کرد: در این راستا سازمان همیاری شهرداری هم چندین پروژه برای ارائه از طریق اجرای سرمایه‌گذاری مشارکتی دارد.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه در چند نوبت ارائه پروژه‌های مشارکتی با توجیه اقتصادی بالا، سرمایه‌گذاری برای مشارکت در پروژه‌های عمران شهری مراجعه نکرده است، ادامه داد: جا دارد این عدم استقبال بررسی و مورد ارزیابی قرار گیرد.

ارسال نظرات