نجم الدین شریعتی در گفتگو با «بسیج»:

بداخلاقی های حاکم در جامعه نتیجه کم کاری متولیان فرهنگی است

مجری محبوب برنامه سمت خدا گفت: آنچه ما در جامعه شاهدش هستیم بداخلاقی هایی است که چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی می ببینیم و قابل کتمان نیست، این به کم کاری مدیران و مسئولان و متولیان فرهنگی بر می گردد.
کد خبر: ۸۶۹۸۷۷۵
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۷
نجم الدین شریعتی مجری محبوب برنامه سمت خدا در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج، گفت: واقعا توقع من از کمیسیون فرهنگی مجلس همان توقع مقام معظم رهبری است که بارها اعلام کرده اند که دغدغه فرهنگ دارند.

وی افزود: متاسفانه با وجود اینکه سالهای گذشته به اسم فرهنگ هم نام گذاری شد ولی در حد یک شعار باقی ماند و این خوب نیست، نباید طوری بشود که دو سال بعد مقام معظم رهبری بفرمایند سال فرهنگ، اقدام و عمل باید از همین حالا اقدام کنند.

شریعتی تصریح کرد: آنچه ما در جامعه شاهدش هستیم بداخلاقی هایی است که چه در فضای مجازی و چه در فضای حقیقی می ببینیم و قابل کتمان نیست، این به کم کاری مدیران و مسئولان و متولیان فرهنگی بر می گردد و بخشی از آن هم به مردم بر می گردد که خود آنها هم بخواهند در این مسیر قدم بردارند.

وی ادامه داد: البته باید بستر فرهنگی جامعه برای اعتلای اخلاق فراهم شود، من فکر می کنم که باید اخلاق ما یعنی همان چیزی که پیامبر برای آن مبعوث شد درست شود، همه ما بر این عقیده ایم که باید اخلاق در جامعه حاکم شود و این مسئله مستلزم این است که فرهنگ سازی شود و این اخلاق و جزئیات و مختصات آن برای مردم ترسیم شود و آنها را به این سمت و سو سوق دهیم.

شریعتی اظهار داشت: این کار متولیان فرهنگی است و نیاز به اتاق فکر قوی و نخبگان و فعالان فرهنگی دارد، مخصوصا جبهه فرهنگی انقلاب که رهبر معظم انقلاب هم بارها بر آن تاکید داشته اند.

مجری محبوب برنامه سمت خدا گفت: ظرافت ها و دقت نظرهایی که مقام معظم رهبری دارند خیلی راهگشا است و این بزرگترین نعمت است که ما داریم که کسی سکان انقلاب را در دست گرفته که به تمام زوایای فرهنگ و جامعه آشنا است، منتها باید کسانی مرد میدان عمل باشند آستین ها را بالا بزنند و منویات رهبری را پیاده کنند.

شریعتی افزود: این اساسی ترین کار است و شاید کتابهایی که من از رهبری در حوزه فرهنگ خواندم و حتی دایره المعارفی که از توصیه های ایشان در باب فرهنگ شکل گرفته خیلی راهگشا باشد.

ارسال نظرات