وزیر کشور با اشاره به لزوم ویژه دستگاه‌های مسئول در حل معضل اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی جزئیاتی از برگزاری سه جلسه سه ساعته با مقام معظم رهبری در این حوزه‌ها را ارائه کرد.
کد خبر: ۸۶۹۸۷۶۲
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه مراسم سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوال تسنیم در خصوص ارائه جزئیاتی از جلسات با رهبری در موضوع آسبیب‌های اجتماعی و معرفی دستگاه‌ها و نهادهای کم‌کار در این حوزه که مسئول بوجود آمدن شرایط فعلی کشور در حوزه مواد مخدر و اعتیاد شدند، اظهار داشت: اخیراً سه جلسه سه ساعته در حضور مقام معظم رهبری درباره این موضوع اختصاص داده شده که در دو جلسه ابتدایی گزارشی از وضعیت موجود در کشور به ایشان ارائه شد در جلسه نهایی نیز تصمیم‌گیری‌هایی برای حل این مسائل اتخاذ شد.
 
وی ادامه داد: در جلسه نهایی با حضور رهبری مقرر شد که شش ماه پس از آن جلسه (آبان ماه) جلسه دیگری برگزار شود تا هر یک از دستگاه‌ها گزارش کامل و مفصلی از اقدام و فعالیت ویژه خود در طول این شش ماه ارائه دهند.
 
وزیر کشور افزود: همچنین وزارت کشور به عنوان متوالی شورای اجتماعی نیز مأمور شد تا هماهنگی‌های لازم برای انجام اقدامات محوله و تقسیم کار را انجام دهد و گزارش عملکرد را از دستگاه‌های مختلف اخذ کند.
 
رحمانی فضلی در خصوص معرفی نهادهای کم‌کار که باعث بوجود آمدن شرایط جدی شدند نیز گفت: در جلسات برگزار شده بحث بر آن بود که روند کلی در این حوزه باید با اقدامات جدی‌تر و منسجم‌تر ادامه یابد و این موضوع مختص نهاد خاصی نبود.
 
وی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص اقدامات دستگاه‌های مسئول در حوزه مواد مخدر صنعتی نیز گفت: خوشبختانه در سال گذشته توفیقات خوبی در این زمینه داشتیم و با سخت‌گیری نسبت به ورود پیش‌سازها و افزایش کشفیات در این زمینه، کار به جایی رسید که قیمت هر کیلوگرم مواد مخدر صنعتی از 20 میلیون تومان به 80 میلیون تومان رسید.
 
وزیر کشور اضافه کرد: البته در پایان سال گذشته به دلیل واردات این مواد از شرق کشور فاقد افت قیمت مواد صنعتی تا سقف 55 میلیون تومان نیز بودیم ولی در مجموع اقدامات خوبی در این راستا انجام شد.
ارسال نظرات