کارشناس مسائل اجتماعی در نشست بصیرتی در عقدا گفت: عدم آشنایی والدین با فضای مجازی باعث شده است که اینترنت؛ یک فضای خصوصی و محرمانه برای فرزندان ایجاد شود.
کد خبر: ۸۶۹۸۷۵۷
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از عقدا،نشست مردمی بصیرتی با موضوع آسیب های شبکه های اجتماعی با حضور مردم شهر عقدا در سالن فرهنگی بسیج حوزه سه ثارالله این شهر برگزار شد.

در این نشست "برزگر" کارشناس مسائل اجتماعی بیان داشت:ظهورتکنولوژی های نوین ارتباطی در عصر حاضر به همراه تحولاتی که در فضای مجازی بوجود آمده است،بسیاری از کارکردهای خانواده ها را دچار اختلال کرده است.

وی در ادامه افزود:در مباحث آسیب شناختى نهاد خانواده، یکى از محورهاى مهم، بررسى آسیب هاى ناشى از تحولات خانواده است. تحولاتى که خود منشأ بروز دگرگونى هایى عمیق و اساسى در نوع روابط و ارزش هاى خانوادگى مى باشند. بسیارى از این تحولات و دگرگونى ها از بیرون، بر خانواده تحمیل مى شود.

برزگر خاطر نشان کرد:از زمانى که اینترنت وارد فضاى زندگى انسان شده تا به امروز، على رغم تمام محاسن و مزایاى آن، یکسرى دغدغه ها و نگرانى هایى را بر خانواده ها تحمیل نموده است. موضوعی كه در تمام جوامع موضوعیت داشته و محدود به جامعه و یا اقلیتی خاص نمی شود.

وی افزود: به دلیل ویژگی های خاص فضای مجازی و نو بودن این پدیده، بسیاری از والدین فرصت، امكان و یا توان كافی برای شناخت دقیق این فضا و كاربردهای آن را به دست نیاورده اند و عدم آشنایی مناسب آنها با این فضا و در مقابل استفاده روزمره نوجوانان و جوانان و حتی كودكان از این فضا باعث شده است كه یك فضای محرمانه و خصوصی در داخل خانه برای فرزندان ایجاد شود و آنها بدون دغدغه و بدون احساس وجود ناظر بیرونی به سایت های مختلف در این فضا دسترسی یافته و بعضاً به دلیل ویژگی های سنی و شخصیتی و كنجكاوی های خود متأثر از فضاهای ناسالم موجود در اینترنت گردند.

مولودی خوانی ولادت امام حسن مجتبی(ع)از دیگر برنامه های این مراسم بود.

{$sepehr_album_7431}

ارسال نظرات