خبرهای داغ:
به همت مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی؛
کارگاه هنرهای تجسمی با محوریت مدافعان حرم به همت مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی در قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۶۹۸۶۵۳
|
۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، کارگاه هنر های تجسمی شامگاه یکشنبه در نگارستان اشراق به همت مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد.

در این کارگاه هنرمندان در بخش‌های مختلف به خلق آثار هنری با موضوع مدافعان حرم پرداختند.

حجت الاسلام حسن محمودی، مسئول هنرهای تجسمی مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی در حاشیه این برنامه با بیان اینکه مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی به انجام و برگزاری فعالیت‌های هنری در رشته‌های مختلف از جمله هنرهای تجسمی اهتمام دارد، اظهار داشت: این مرکز علاوه بر فعالیت‌های آموزشی به فعالیت‌های حمایتی و تولیدی نیز می‌پردازد.

وی گفت: یکی از محورهای اساسی که مورد توجه مرکز فرهنگی و هنری بوده است توجه به مناسبت ها و موضوعات ملی و انقلابی است.

مسئول هنرهای تجسمی مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به برگزاری کارگاهی با موضوع «شهید نمر» در گذشته، عنوان کرد: اکنون بهانه‌ای شد تا به حمایت از مدافعان حرم و به پاس دلاوری‌های آنان چه در عراق و چه در سوریه این ورکشاپ را برگزار کنیم.

وی تصریح کرد: پس از اعلام برگزاری این کارگاه در 6 رشته نقاشی، خوشنویسی، گرافیک، کاریکاتور، طراحی و تصویرسازی هنرمندان و انجمن‌های هنری استقبال کرده و اعلام آمادگی کردند.

حجت الاسلام محمودی گفت: آثار هنرمندان در این کارگاه داوری خواهد شد و از هنرمندان تقدیر به عمل می‌آید و همچنین آثار در نمایشگاهی در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود بیان داشت: برگزاری این کارگاه با چنین موضوعی اقدامی است کوچک در راستای احیای ایثارگی ها و جانفشانی‌های مدافعان حرم که عاشقانه در راه ارزش‌های دین و دفاع از حریم اهل بیت(ع) جهاد می‌کنند و جانشان را به خطر می اندازند.

مسؤل هنرهای تجسمی مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی ابراز داشت: برگزاری اینگونه برنامه‌های هنری و انعکاس خبری آنها موجب می‌شود مردم نسبت به اهمیت موضوع آگاه و درگیری ذهنی آنان نسبت به موضوع بیشتر شود و دریابند که چه جانفشانی‌هایی در حال انجام است.  

هنرمندان با خلق آثار هنری خود دین خود را به مدافعان حرم ادا می‌کنند
زین العابدین اسماعیلی، رئیس انجمن خوش نویسان طلاب کشور نیز در حاشیه این برنامه گفت: این کارگاه در ماه مبارک رمضان و برای ادای دین به مدافعان حرم و کسانی برگزار شده است که جان خود را فدای اسلام و انقلاب می‌کنند.

وی گفت: انجمن خوشنویسان طلاب کشور همگام با دیگر انجمن‌های هنری تلاش می‌کند تا با خلق آثاری در موضوعات حضرت زینب(س) و مدافعان حرم دین خود را ادا نماید و ذره‌ای از مجاهدت‌های مدافعان حرم را پاس دارد.

حجت الاسلام سید محمد هاشم رودباری بازرس انجمن خوشنویسان طلاب کشور هم بیان داشت: هنرمندان وظیفه دارند تا با هنر خود دینشان را به مدافعان حرم ادا نمایند.

وی با بیان اینکه هنرمندان باید با ایجاد آثاری هنرمندانه حمایت خود را از این مدافعان انجام دهند، افزود: ما با هنر خود و با خلق اثری زیبا و خطی خوش در این راستا قدم نهاده‌ایم.

محسن مقدادی رئیس انجمن هنرهای تجسمی قم نیز عنوان کرد: کم ترین کاری که می‌شود کرد این است که با هنر خود بتوانیم گوشه‌ای از دین خود رابه مدافعان حرم و شهدای این عرصه ادا کنیم.

وی در توضیح اثر خود در این کارگاه، گفت: این  اثر در واقع بر اساس بیتی از حافظ که فرموده «هر که شد محرم دل در حرم یار بماند» شکل گرفته است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها